پنتاگون: ۳۴ سرباز آمریکایی در اثر حمله موشکی سپاه آسیب مغزی دیده‌اند

پیشتر دونالد ترامپ گفته بود که جراحات سربازان «خیلی جدی نیست»

سربازان آمریکایی در حال پاکسازی پایگاه عین‌الاسد پس از حمله موشکی سپاه، ۱۳ ژانویه-AYMAN HENNA/AFP

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در اثر حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی عین‌الاسد در عراق، ۳۴ سرباز آمریکایی  آسیب‌ مغزی دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون با اعلام این خبر گفت که ۱۷ تن از مجروحان همان ابتدا برای درمان به آلمان منتقل شدند که هشت نفرشان روز جمعه به آمریکا بازگشتند.

وی تاکید کرد که درمان این هشت نفر در آمریکا ادامه خواهد داشت و ۹ مجروح دیگر  همچنان در آلمان تحت درمان و ارزیابی پزشکی هستند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته آقای هافمن ۱۷ سرباز دیگر در منطقه مداوا شده و سر پست خود در عراق بازگشته‌اند.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که دونالد ترامپ روز چهارشنبه، در کنفرانس خبری  در داووس تاکید کرده بود که این جراحات «خیلی جدی نیستند».

او گفته بود: «شنیدم که آن‌ها سردرد داشتند. نه، من این جراحات را نسبت به جراحات دیگری که دیده‌ام، خیلی جدی نمی‌دانم.»

پیش از این نیز آقای ترامپ گفته بود که این حمله هیچ مجروحی بر جای نگذاشته است که همان زمان نیز فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه، سنتکام، از تحت درمان گرفتن ۱۱ سرباز آمریکایی به دنبال این حمله خبر داده بود.

۸ ژانویه، برابر با ۱۸ دی‌ماه، ایران با تعدادی موشک نقطه‌زن ذوالفقار به دو پایگاه نظامی  عین‌الاسد در استان الانبار و پایگاه نظامی آمریکا در اربیل حمله کرد. 

این حملات در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس و ابومهدی المهندس، معاون حشد‌الشعبی از سوی آمریکا صورت گرفت.

پنتاگون و سنتکام در حالی از ضربه مغزی سربازان آمریکایی خبر داده‌اند که پیش از این در گزارش‌ها آمده بود که قبل از حمله‌های موشکی سپاه، نیروهای آمریکایی هشدار دریافت کرده و به پناهگاه‌ منتقل شده بودند.

بیشتر از