ویژگی جدید توییتر؛ امکان کسب درآمد برای کاربران

کاربران توئیتری که بخواهند کسی را «سوپر فالو» کنند در ازای پرداخت مبلغی ماهیانه محتوایی اضافه دریافت می‌کنند

دیگر ویژگی توییتر «کامیونیتز» یا «اجتماعات»‌ است. چیزی شبیه گروه‌های فیس‌بوک که در آن کاربران حول علاقه‌های مشترک‌ جمع می‌شوند-Lionel BONAVENTURE / AFP

شبکه اجتماعی «توییتر» روز پنجشنبه اعلام کرد دو ویژگی جدید به کاربرانش عرضه خواهد کرد. اول این‌که تولیدکنندگان محتوا این امکان را خواهند داشت که در ازای دریافت وجه از کاربران محتوای خاصی به آن‌ها عرضه کنند. دوم این‌که کاربران قابلیت ایجاد و پیوستن به گروه‌هایی حول علایق مشخص خود را خواهند داشت. این دو مورد از تغییرات بنیادین در توئیتر در سال‌های اخیر است.

ویژگی اول «سوپر فالو» نام خواهد داشت. کاربران توییتری که بخواهند کسی را «سوپر فالو» کنند در ازای پرداخت مبلغی ماهیانه محتوایی اضافه دریافت می‌کنند. مثلا توییت‌های خاص، دسترسی به گروهی مشخص، اشتراک خبرنامه و یا تنها دریافت نشانی که خبر از حمایت آن‌ها از محتوای کاربری خاص می‌دهد. این در واقع تلاش توییتر برای این است که به تولیدکنندگان محتوا در توییتر امکان کسب در آمد بدهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ابزارهای اینچنینی مدتی است در پلاتفرم‌های مختلف مشاهده می‌شوند. مثلا در «ساب‌استک» امکان اشتراک خبرنامه‌های مشخص و پرداخت وجه بابت مشاهده آن‌ها هست. امکان پرداخت مستقیم به تولیدکنندگان محتوا در فیس‌بوک، یوتیوب و حتی «گیت‌هاب» نیز وجود دارد. نمونه‌ای دیگر وب‌سایت «پتریان» است که در آن علاقمندان با پرداخت وجهی خاص از محصولاتی همچون پادکست یا روزنامه‌های اینترنتی حمایت می‌کنند.

هنوز معلوم نیست توییتر چه درصدی از این پرداخت‌ها را دریافت خواهد کرد. مدیران توییتر پیش از این نیز اشاره کرده بودند که احتمالا برای افزایش در آمد بیشتر این شرکت از چنین ویژگی‌هایی استفاده خواهند کرد.

دیگر ویژگی جدید توییتر «کامیونیتز» یا «اجتماعات»‌ نام خواهد داشت. به نظر می‌رسد این چیزی شبیه گروه‌های فیس‌بوک باشد که در آن کاربران حول علاقه‌های مشترک‌شان جمع می‌شوند. در نسخه آزمایشی که تویيتر ارائه کرده علاقه‌های مشترکی مثل ماشین یا گل و گیاه پیشنهاد شده است. کارشناسان رسانه‌های اجتماعی می‌گویند «گروه‌ها» جزو جلوه‌های موفق فیس‌بوک بوده‌اند گرچه چالش‌هایی در زمینه مدیریت محتوا نیز ایجاد کرده‌اند. این بخصوص می‌تواند به توییتر کمک کند چرا که در حال حاضر عمومی بودن آن باعث شده ورود به این رسانه اجتماعی برای کاربران تازه وارد دشوار باشد.

هنوز معلوم نیست «سوپر فالو» و «کامیونیتز» کی قرار است به عموم ارائه شوند. توییتر روز پنجشنبه این دو ویژگی را در جلسه‌ای برای تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران توضیح داد.

بیشتر از جهان