سانحه رانندگی تایگر وودز: جراح او جزئیات جراحت گلف‌باز مشهور را فاش کرد

مشهورترین گلف‌باز جهان از سانحه رانندگی جان سالم به در برد

وودز در این تصادف که ماشین چندین بار معلق زده، تنها بوده است-Patrick T. FALLON / AFP

بر اساس پستی که در حساب توییتری تایگز وودز منتشر شد، او که روز سه‌شنبه در یک تصادف رانندگی شدید در لس‌آنجلس دچار آسیب جدی از جمله «شکستگی باز» در ناحیه پا شد، اکنون «به هوش آمده، واکنش دارد و در حال بهبودی» است.

تیم وی در بیانیه‌ای، با ارائه توضیحات دقیق جراح معالج این گلف‌باز اعلام کرد که وودز یک سانحه رانندگی شدید داشته و «پس از انتقال به بیمارستان در ناحیه ساق و مچ پای راست تحت عمل جراحی طولانی قرار گرفته است.»

انیس ماهاجان، مدیر ارشد پزشکی و مدیر اجرایی موقت مرکز پزشکی هاربر دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس (یو‌سی‌ال‌ای)، گفت: «آقای وودز از قسمت کمر به پایین آسیب‌های ارتوپدی جدی دیده بود و متخصصان ما فورا او را جراحی کردند.»

وی افزود: «شکستگی‌های باز در قسمت‌های بالایی و پایینی استخوان ساق با قرار دادن میله در استخوان درشت‌نی ترمیم شد. آسیب‌ها در قسمت پایین پا و مچ نیز با  پیچ و پین درمان شدند. ضربه وارده به عضله و بافت نرم ساق پای وی هم نیاز به جراحی داشت تا پوشش روی عضلات برداشته شود و فشار ناشی از ورم کاهش یابد.»

در این بیانیه آمده است که این گلف‌باز در حال بهبودی در بیمارستان است و از کارکنان بیمارستان بابت رسیدگی و حمایت‌هایشان تشکر می‌کند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های محلی، وودز در این تصادف که ماشین چندین بار معلق زده، تنها بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر اعلام پلیس، وقتی آتش‌نشان‌ها با استفاده از «گازانبر نجات» قسمت جلوی ماشین را باز کردند تا وودز را از داخل خودرو بیرون بیاورند، او هوشیار بوده است. الکس ویانوئوا، رئیس اداره کلانتری لس‌آنجلس، گفت که ایربگ‌های ماشین باز شده و تقریبا دست‌نخورده باقی مانده بودند؛ بنابراین «در هنگام تصادف مانند بالش نجات عمل کرده بودند.»

پلیس نشانه‌های مصرف مشروبات الکلی یا سایر علائم در بدن وودز را بررسی کردند، اما چیزی نیافتند. در یک کنفرانس خبری، کارلوس گونزالس، افسر پلیس حاضر در صحنه، وضعیت وودز را «آرام و هوشیار» توصیف کرد. او افزود که به احتمال زیاد، بستن کمربند ایمنی در نجات جان او نقش داشته است: «خوشبختانه آقای وودز توانست از این سانحه زنده بیرون بیاید.»

گزارش‌های بیشتر از آژانس‌های خبری

© The Independent

بیشتر از ورزش