خسارت ۵۰ میلیارد دلاری طوفان زمستانی تگزاس

طوفان اخیر بدترین جبهه سرما در تگزاس از دسامبر ۱۹۸۹ تاکنون بوده است

با قطع برق درپی طوفان زمستانی تگزاس، شهروندان از هر وسیله ممکن، ازجمله منقل کباب، برای گرم کردن خود استفاده می‌کردند- Go Nakamura/Getty Images/AFP

طبق برآوردها، هزینه رفع خسارت‌های طوفان زمستانی ویرانگر در تگزاس ممکن است به ۵۰ میلیارد دلار برسد.

به گزارش گروه پیش‌بینی وضعیت هوا آکوودر، این مبلغ هنگفت با در نظر گرفتن مبلغ حقوق‌های پرداخت نشده، جبران خسارت‌های واردشده به کسب‌وکارها و خانه‌های مردم و همچنین هزینه پاکسازی خرابی‌ها در این ایالت و اطراف آن برآورد شده است.

جاناتان پورتر، کارشناس ارشد هواشناسی این گروه، می‌گوید: «این برآورد نشانگر دامنه بی‌سابقه خسارت‌ها و بحران خانمان‌براندازی است که گریبانگیر مردم منطقه دشت‌های جنوبی، جنوب شرقی و به‌ویژه تگزاس شده است.»

به گفته او، «در سالی که به خودی خود بسیار پرچالش بود، این بحران ضربه دیگری به کسب‌وکارها وارد کرد». پورتر افزود که طوفان اخیر بدترین جبهه سرما در تگزاس از دسامبر ۱۹۸۹ تاکنون بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وضعیت بد آب‌وهوایی باعث افزایش تقاضای گرمایش و در نتیجه وارد آمدن فشار به شبکه برق و قطع برق بیش از سه‌میلیون نفر از اهالی تگزاس شده است. با این‌که تگزاس برای مقابله با چنین موج سرمای شدیدی آمادگی نداشت، بنابر گزارش بیزینس‌اینسایدر، اکنون برق در اکثر جاهایی که قطع شده بود، از نو وصل شده است.

طبق گزارش آکوودر، ترکیدگی لوله‌های آب بر اثر یخبندان نیز خسارت‌های سنگینی به بسیاری از منازل و شرکت‌ها وارد کرده است.

شبکه برق تگزاس حالت تقریبا مستقلی دارد و به همین دلیل برق‌رسانی به آن از طریق شبکه‌های قطع‌نشده سایر مناطق، دشوار است. گویا بعد از قطع برق در شبکه و افزایش قیمت عمده‌فروشی هر مگاوات‌ساعت برق از ۵۰ دلار به ۹ هزار دلار، هزینه گرمایش خانه‌ها به میزان سرسام‌آوری افزایش یافته است.

این در حالی است که تد کروز، سناتور تگزاس و یکی از افراد بلندپایه حزب جمهوری‌خواه، بابت ترک این ایالت و سفر به شهر کانکون در مکزیک، با موجی از انتقادها مواجه و ناچار شده است تصمیم خود را «اشتباه» بخواند.

© The Independent

بیشتر از جهان