بعد از واکسن روسی، واکسن چینی کرونا هم راهی ایران می‌شود

با مخالفت رهبر جمهوری اسلامی، ایران از واردات واکسن‌های بریتانیایی و آمریکایی کووید-۱۹ خودداری کرد

هفته آینده ۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی کرونا به نام «سینوفارم» وارد کشور خواهد شد-Majid Asgaripour/WANA VIA REUTERS

علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در هفته آینده ۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی کرونا به نام «سینوفارم» وارد کشور خواهد شد.

وی با بیان این که ۴.۲ میلیون دوز واکسن استرازنکا نیز احتمالا در اسفند وارد خواهد شد، گفت می‌توانیم یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری را که در سال جاری در اولویت هستند، واکسینه کنیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با مخالفت رهبر جمهوری اسلامی، ایران از واردات واکسن‌های بریتانیایی و آمریکایی کووید-۱۹ خودداری کرد و نخستین واکسنی که وارد ایران شد، «اسپوتنیک وی» ساخت روسیه بود.

به گفته معاون وزیر بهداشت ایران، ۳۶ هزار نفر از کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها (آی سی یو) در اولویت اول فاز نخست واکسیناسیون سراسری قرار دارند.

ایران در مقایسه با بسیاری از کشورها دیر اقدام به واردات واکسن کرده است؛ این در حالی است که مسئولان اخیرا در مورد آغاز موج چهارم همه‌گیری هشدار داده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، تاکنون ۲۱ مورد ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا در کشور شناسایی شده و از این تعداد، ۴ نفر فوت کرده‌اند.

وزارت بهداشت ایران روز پنجشنبه آخرین آمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ در کشور را یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۱۴۲ و مجموع جان‌باختگان را ۵۹ هزار و ۲۶۴ نفر اعلام کرد.