زلزله سی‌سخت؛ خسارت جانی نداشت اما زیرساخت‌ها آسیب جدی دید

زلزله خساراتی به زیرساخت‌ها وارد کرده و آب، برق و گاز قطع شده است

شب گذشته زلزله به بزرگی ۵.۶ درجه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اتفاق افتاد و منطقه سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند – فرارو

زلزله‌ای که ساعت ۲۲ و پنج دقیقه شب گذشته شهرستان سی‌سخت واقع در مرز استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان را لرزاند، خسارت جانی در پی نداشته اما آسیب جدی به ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها زده است.

زلزله به بزرگی ۵.۶ درجه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اتفاق افتاد و منطقه سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

بر اساس گزارشی که ساعاتی پیش ایرنا منتشر کرده، زمین لرزه باعث ریزش کوه و صخره ها تا دقایقی پس از زلزله شد و صدای این ریزش و غرش کوه ترس مردم را دوچندان کرد.

علاوه بر این، منازل و سایر ساختمان‌ها آسیب دیده و ناایمن شده‌اند.

زلزله خساراتی به زیرساختهای آب و گاز نیز وارد کرده چنان که در برخی خیابان‌ها شکستگی لوله‌های گاز باعث پراکنده شدن بوی گاز شده و مردم با قطع آب، برق و گاز مواجه شده‌اند.

خطوط تلفن از خسارات در امان ماندند و همین هم باعث شد خبرهایی از ریزش دیواره‌های اطراف جاده‌ها و مسدود شدن جاده‌های منتهی به سی سخت و یاسوج منتشر شود. این موضوع، و همچنین راه افتادن مردم به سمت این شهرستان، موجب ایجاد ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به شهر سی‌سخت شد و امدادرسانی را دشوار کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ساعت ۱۲ شب چهارشنبه تعداد مصدومان حادثه ۳۲ نفر اعلام شد که  حال ۲ نفر وخیم و به یاسوج اعزام شدند و تا امروز صبح نیز ۲۲ نفر به یاسوج اعزام شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هفت تیم ارزیاب هلال احمر، تیم های پزشکی ، گروه های بازگشایی راه ها بلافاصله به سی سخت اعزام شده‌اند. میراث فرهنگی اماکن گردشگری را در اختیار زلزله زدگان قرار داده و اردوگاه اسکان اضطراری در شهرسی سخت راه اندازی شده است.

این درحالی است که هوای این منطقه کوهستانی که در ۳۵ کیلومتری یاسوج قرار دارد، سرد و زیر صفر است.