آغاز خیز چهارم کرونا در ایران: آژیر قرمز در خوزستان به صدا در آمد

وزیر بهداشت: ویروس جهش یافته که در بریتانیا شناسایی شده در ایران پخش شده است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز شنبه از آغاز خیز جدید بیماری کرونا در برخی استان‌های ایران خبر داد و گفت این موضوع جای «هشدار جدی» دارد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علیرضا رییسی گفت بالاترین میزان شیوع بیماری کووید-۱۹ در استان خوزستان گزارش شده است که نیازمند مراقبت جدی است.

به گفته او، ۹ شهرستان در استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته‌اند و «آژیر قرمز» در خوزستان به صدا در آمده و حتما نیازمند مراقبت است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ورود محدوده فعالیت این دانشکده به «پیک جدید تمام عیار» همه‌گیری کووید-۱۹ خبر داد.
وی گفت، همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم با توجه به عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم، اصناف و برخی از ادارات و مسئولان، وارد این پیک شدیم.

سلمان‌زاده افزود، در حال حاضر تمام تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان طالقانی آبادان پر شده و ظرفیت دیگر تخت‌های آن نیز تا ۸۰ درصد تکمیل است.

ظهور نوع جهش‌یافته کرونا

وزیر بهداشت ایران، روز شنبه اعلام کرد که ویروس جهش یافته که در بریتانیا شناسایی شده، در ایران پخش شده است.

سعید نمکی با اعلام این خبر افزود،  با فوت یک زن ۷۱ ساله در تهران که هیچ سفری هم نداشت، اثبات شد که این ویروس کاملا در کشور پخش شده است.

نایب‌رئیس مجلس و عضو ستاد مقابله با کرونا نیز در جلسه امروز ستاد، از ظهور گونه‌های جهش‌یافته انگلیسی و آفریقایی کرونا در ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با بیان این که خیز جدید کرونا از غرب کشور در حال شروع شدن است، گفت در جاهای دیگر هم این خیز را داریم.

وی اضافه کرد، خیز جدید کرونا بیشتر از آذربایجان غربی تا خوزستان است، اما متأسفانه خوزستان بدترین وضعیت را دارد و خیلی نگران‌کننده است.

وزیر بهداشت ایران شنبه شب فوت دو نفر به علت ابتلا به نوع جهش یافته ویروس در کشور را تایید کرد و گفت در ابتدای «گردنه پرالتهاب» خیز چهارم کرونا هستیم.

سعید نمکی در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت، در هفته‌های گذشته بارها اعلام کردم با ساده‌انگاری به چاله‌های جدیدی از بیماری کووید ۱۹ می‌افتیم.

آخرین آمار رسمی ایران از موارد ابتلا به کووید-۱۹ تا روز شنبه، ۱ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۸۷۳ و آمار فوتی‌ها نیز ۵۸ هزار و ۸۸۳ گزارش شده است.