مصر دور منطقه گردشگری شرم‌الشیخ دیوار کشید

مقامات امیدوارند بتوان با این اقدامات امنیتی، کسب و کار در جنوب صحرای سینا را تقویت کرد

این تفریحگاه، در دماغه جنوبی شبه‌جزیره سینا قرار دارد - عکس از شبکه‌های اجتماعی 

مقامات مصر دور تفریحگاه و منطقه گردشگری شرم‌الشیخ دیواری از جنس بتن و سیم‌خاردار به طول ۳۵ کیلومتر کشیدند.

به گفته مقامات رسمی، هدف از احداث این سازه، حفاظت از گردشگری در این تفریحگاه ساحل دریای سرخ است که در دماغه جنوبی شبه‌جزیره سینا قرار دارد.

این دیوار که از جنس بتن و کلاف‌های سیم‌خاردار است، این تفریحگاه را از بیابان‌های اطراف آن جدا می‌کند. روی برخی از تاوه‌های بتنی نیز نمادهای سیاه‌رنگ صلح نقش بسته است.

سردمداران صنعت گردشگری امیدوارند با این اقدامات امنیتی بتوان کسب و کار در جنوب صحرای سینا را تقویت کرد، منطقه‌ای که در سال‌های اخیر دستخوش برخی رویدادها بوده است.

در سال ۲۰۰۵ در پی یکی از مرگبارترین حملات گروه های افراطی در مصر۷ دهها نفر بر اثر انفجار بمب کشته شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اکنون که این دیوار برپا شده است آن‌هایی که از مسیر زمینی وارد این شهر می‌شوند باید از یکی از چهار درگاه مجهز به دوربین و دستگاه‌های پویشگر عبور کنند.

شرم‌الشیخ در جنوب صحرای سینا قرار دارد و از ساحل دریای مدیترانه در شمال آن،  که کانون شورش ستیزه‌جویان  اسلام‌گرا بوده، حدود ۳۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

خالد فوده، فرماندار سینای جنوبی در مصاحبه با خبرنگارانی که در تعطیلات آخر هفته در  قالب یک تور مسافرتی به این منطقه آمده بودند گفت: "هم فاصله خیلی زیاد است، هم به لطف حضور سپاه دوم مصر در سینای شمالی و سپاه سوم در سینای جنوبی تدابیر امنیتی نیرومندی برقرار است. بازرسی انجام می‌شود، دوربین‌های امنیتی شناسایی می‌کنند و وسایل نقلیه به هنگام ورود به شهر باید پس از بازرسی کامل از درگاه مجهز به دستگاه پویشگر عبور کنند.»

سال گذشته نیز در چارچوب برنامه‌های تنوع‌بخشی به گردشگری شرم‌الشیخ، موزه‌ای در این تفریحگاه ساحلی گشایش یافت که در آن  دست‌ساخته‌های باستانی مصر را به نمایش گذاشته‌اند. هم‌چنین به تازگی در این شهر دانشگاهی به نام ملک‌سلمان پادشاه عربستان گشایش یافت.

شرم‌الشیخ قبل از همه‌گیری کرونا اغلب با حضور عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر، میزبان نشست‌های بین‌المللی بود.

گزارش‌های تکمیلی در رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان