هزینه ۳.۵ میلیارد پوندی پروژه تفرجگاه لندن

قرار است هتل‌هایی با بیش از ۳۵۰۰ اتاق در کنار دو ترمینال کشتی در کرانه رود تیمز ساخته شود

این تفرجگاه احتمالا در سال ۲۰۲۴ افتتاح خواهد شد - عکس از شبکه‌های اجتماعی

از «لاندن ریزورت» (تفرجگاه لندن)، پروژه جاه‌طلبانه‌ ۳.۵ میلیارد پوندیِ ساخت یک پارک تفریحی در شهر «کنت» که دولت بریتانیا در حال بررسی درخواست مجوز آن است، تصویر جدیدی منتشر شده است.

در صورت تصویب، این تفرجگاه که قرار است بین «گریوسند» و «دارتفورد» در شبه جزیره سوانکمب در کنار رود تیمز ساخته شود، احتمالا در سال ۲۰۲۴ افتتاح خواهد شد. هدف  طرح این است تا یک منطقه سابقا صنعتی را به مقصدی تفریحی و بی‌نظیر در بریتانیا شامل پارک تفریحی، پارک آبی، مرکز همایش‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز ورزش‌های الکترونیکی تبدیل کند.

قرار است بیش از ۳۵۰۰ اتاق هتل در کنار دو ترمینال کشتی، در هر طرف رودخانه تیمز ساخته شود. معماران این پروژه ادعا می‌كنند كه این تفرجگاه در مدت ۲۵ سال اول فعالیت خود، ۵۰ میلیارد پوند فعالیت اقتصادی ناخالص در انگلستان ایجاد می‌كند‌، ده‌ها هزار شغل خلق می‌كند، و تا سال ۲۰۳۸ بیش از ۲۰۰ میلیون پوند، درآمد مالیاتی به خزانه دولت روانه می‌كند.

طراحان این پروژه، اهداف بلندپروازانه‌ای را برای پایداری زیست‌محیطی مورد هدف قرار داده‌اند و قصد دارند آن را به اولین تفرجگاه جهان تبدیل کنند که بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای فعالیت می‌‌کند.

در این طرح همچنین برای افزایش زیستگاه‌های حیات وحش در کنار رودخانه تیمز و نیز ایجاد فضای سبزِ بیشتر برای ساکنان محلی و مهمانان، یک «شبکه سبز مناطق تفریحی و پارک‌ها» پیشنهاد شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پی‌وای جربو، مدیر عامل این پروژه، می‌گوید: «من ۱۸ ماه پیش وارد این پروژه شدم و از آن زمان بی‌وقفه مشغول کار بوده‌ایم. ما کل پروژه را از نو طراحی کرده‌ایم. این تفرجگاه فراتر از یک پارک موضوعی خواهد بود.»

او افزود: «ما روابط بسیار خوبی با بسیاری از ذینفعان ایجاد کرده‌ایم و از نزدیک با رهبران منتخب شورای محلی همکاری می‌کنیم. این برای ما یک پروژه فوق‌العاده چالش‌برانگیز بوده است. مشتاقانه منتظر همکاری با دولت بریتانیا طی ۱۲ ماه آینده هستیم.»

امید است که ساخت‌وساز بتواند از سال ۲۰۲۲ آغاز شود. پس از افتتاح دیزنی‌لند در پاریس در سال ۱۹۹۲، این تفرجگاه دومین پروژه از این نوع در اروپا خواهد بود.

تصاویر منتشر شده، تصویری ذهنی از آنچه این تفرجگاه خواهد بود، به دست می‌دهد. مطابق تصاویر، حداقل ۱۲ ترن هوایی در این مجموعه در نظر گرفته شده است. در تصاویر چندین سازه بزرگ مانند چرخ و فلک، پارک آبی و گنبدهای عظیم‌ با پرچم بریتانیا و فرانسه نیز دیده می‌شود، و همچنین می‌توان یک تاج‌‌محل کوچک، یک معبد چینی بر فراز یک قله کوه برفی، برج پیزا، و کلیسای جامع سنت باسیل را مشاهده کرد.

طراحی این پارک از زمان آخرین رونمایی آن در اکتبر سال ۲۰۲۰، بسیار تغییر کرده است.

طبق اطلاعات از پیش منتشر شده، قرار است این تفرجگاه شامل چندین منطقه مختلف باشد. منطقه‌ای به نام «استودیو» با الهام از فیلم‌های پرفروش، شامل «سالن‌های سرپوشیده مدرن» خواهد بود، منطقه‌ای با نام «درخت‌زار» یک «منطقه جادویی» خواهد بود که به افسانه‌های سحرآمیز کودکان اختصاص دارد، منطقه «پادشاهی»، قلمروی از «شمشیر، جادوگری، اژدها و افسانه‌ها» خواهد بود، بخش «جزایر» به موجودات غول‌پیکر و جانوران افسانه‌ای اختصاص خواهد داشت، در بخش «جنگل» هم ویرانه‌های تمدن‌های باستانی آمریکا در انبوه درختان بازسازی خواهد شد، و نهایتاً «استارپورت» جایی خواهد بود که بازدیدکنند‌گان می‌توانند «سفرهای فضایی خیالی هیجان‌انگیز» خود را در قرن ۲۳ تجربه کنند.

© The Independent

بیشتر از سفر