بلندترین، سریع‌ترین و طولانی‌ترین ترن هوایی جهان در عربستان سعودی

«برای قلب‌های ضعیف مناسب نخواهد بود»

عربستان سعودی قصد دارد طولانی‌ترین، سریع‌ترین و بلندترین‌ترن هوایی (رولرکاستر) جهان را بسازد. 

این ترن هوایی با نام «پرواز شاهین»، از جاذبه های اصلی پارک «سیکس فلَگز» در محموعه تفریحی القدیه القدیه ریاض (Six Flags Qiddiya) است که با ۲۰ مسافر و سرعت بیش از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت در مسیری چهار کیلومتری حرکت خواهد کرد.

یکی از مانورهای این سواری سه دقیقه‌ای، سقوط عمودی از ارتفاع ۱۶۰ متری با استفاده از شتاب موتور مغناطیسی خواهد بود.

قراراست این پارک ۳۲ هکتاری، در سال ۲۰۲۳ در نزدیکی شهر ریاض افتتاح شود و شش «سرزمین با تم ویژه» و ۲۸ بازی و وسیله‌ تفریحی داشته باشد.

به گفته فیلیپ گاس، مدیر اجرایی القدیه، این تجربه سواری «برای قلب‌های ضعیف مناسب نخواهد بود.» وی توضیح داد: «پرواز شاهین، روی افق القدیه حرکت خواهد کرد. اول دور پارک تفریحی می‌گردد و سپس ارتفاع می‌گیرد و از نقطه‌ای بلندتر از هر ترن هوایی دیگر در جهان، به پایین سرازیر می‌شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این کشور حوزه خلیج‌فارس، که بزرگترین کشور این منطقه به شمار می‌رود، به آرامی در حال گشودن در‌های خود به روی گردشگران خارجی است.

عربستان سعودی در سپتامبر ۲۰۱۹، صدور ویزای توریستی الکترونیکی برای مسافران مستقل از ۴۹ کشور از جمله انگلیس را آغاز کرده است.

جهانگردی یکی از اجزای کلیدی طرح طولانی‌مدت این کشور، موسوم به «چشم‌انداز ۲۰۳۰» است که هدف آن، جذب سالانه ۳۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۳۰ است. این دستاورد، عربستان سعودی را در هم‌رده‌ کشور‌هایی نظیر یونان و ژاپن قرار خواهد داد.

© The Independent

بیشتر از زندگی