نادال غایب بزرگ روز اول مسابقات تنیس ‌ای تی پی کاپ

نادال در صفحه رسمی خود در توییتر اعلام کرد که به دلیل مشکل از ناحیه کمر قادر به بازی در این دیدار نیست

نادال به همراه تیم اسپانیا در مسابقات ای تی پی کاپ - DAVID GRAY / AFP

مسابقات تنیس در کشور استرالیا پس از روزها انتظار و شرایط سخت قرنطینه برای بازیکنان، سرانجام کار خود را آغاز کرد.

رقابت‌های‌ ای تی کاپ که دومین سال برگزاری خود را جشن می‌گیرد، این دوره با حضور ۱۲ تیم در چهار گروه سه تیمی پیگیری خواهد شد. لازم به توضیح است که این مسابقات فقط در قسمت مردان برگزار می‌شود. در روز نخست این رقابت‌ها بازی‌های بسیار مهمی برگزار شد که که در گروه یک این مسابقات تیم صربستان به مصاف تیم کانادا رفت. نحوه انجام مسابقات به این شکل است که تیم‌ها باید در سه مسابقه با یکدیگر به رقابت بپردازند، دو مسابقه انفرادی و یک مسابقه دونفره. تیمی که در مجموع در دو مسابقه به پیروزی برسد، برنده آن بازی لقب خواهد گرفت.

تیم صربستان در دیدار اول دوشان لایوویچ را در زمین قرار داده بود اما این تنیسور جوان نتوانست جلوی میلوش رائونیچ غول‌پیکر با سرویس‌های وحشتناک دوام بیاورد و بازی را در دو ست واگذار کرد، اما در بازی دوم جوکوویچ به مصاف دنیس شاپووالف جوان رفت که انگیزه‌های زیادی برای اثبات خود در این دیدار داشت، جوکوویچ که چند روز پیش از ناحیه کف دست دچار آسیب شده بود، مسابقه را پرقدرت شروع کرد. شاپووالف جوان نیز بازی خوبی ارائه کرد ولی در گیم‌های آخر ست اول و دوم کار را به جوکوویچ واگذار کرد و جوکو موفق شد در دو ست با نتایج مشابه ۷-۵ این بازی را به سود خود به پایان ببرد.

به این ترتیب کار به بازی سوم کشیده شد که در این دیدار حساس تیم دو نفره صربستان متشکل از جوکوویچ و کراینوویچ توانستند تیم دو نفره کانادا را در دو ست مغلوب کنند و در مجموع دو بر یک پیروز این بازی شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما در یکی از بازی‌های مهم که در گروه دوم برگزار شد، رودررویی تیم‌های اسپانیا و استرالیا بود. مسابقه‌ای که همه منتظر شروع آن و دیدن بازی نادال مقابل دی مینور جوان بودند. اما چند ساعت قبل از شروع مسابقه نادال در صفحه رسمی خود در توییتر اعلام کرد که به دلیل مشکل از ناحیه کمر قادر به بازی در این دیدار نیست که این موضوع شک همگان را برانگیخت که آیا او در مسابقات تنیس آزاد استرالیا شرکت خواهد کرد یا نه؟

نادال هنوز در مورد این مشکل به وجود آمده صحبت بیشتری نکرده است و عنوان کرد که در رقابت روز پنجشنبه مقابل یونان به میدان خواهد رفت که باید منتظر ماند و دید که این مشکل او تا چه اندازه جدی است. تیم اسپانیا در غیاب نادال در این رقابت موفق ظاهر شد و آن‌ها توانستند در هرسه مسابقه پیروز شوند. روبرتو باوتیستا آگوت که به جای نادال مقابل دی مینور جوان قرار گرفته بود، توانست در سه ست این تنیسور سخت‌کوش را مغلوب کند. او در انتهای بازی از حضورش در تیم اسپانیا ابراز خوشحالی کرد و گفت که هم‌تیمی بودن با نادال برای او افتخار بزرگی است، همچنین در ادامه اشاره کرد که نادال سابقه‌ای حدود ۲۰ سال حضور در تنیس حرفه‌ای دارد و باعث خرسندی است که توانسته از تجربیات او در این جا نهایت استفاده را ببرد.

در دیگر دیدارهای مهم، تیم ایتالیا در گروه سوم مسابقات موفق شد تیم اتریش را که دومینیک تیم را دراختیار دارد، شکست دهد. تیم روسیه نیز در گروه چهارم مسابقات موفق شد در مجموع دو بر یک تیم آرژانتین را شکست دهد.

بیشتر از ورزش