درجه‌بندی نیروی فضایی ایالات متحده مشابه نیروی هوایی است

اعضای خدماتی در نیروی فضایی که از آن‌ها به عنوان گارد نام برده می‌شود، در چهار درجه به عنوان سرجوخه خدمت می‌کنند

راجر توبرمن، مشاور ارشد نیروی فضایی ایالات متحده در  ۱۵ مه سال ۲۰۲۰ پرچم این نیرو را به نمایش گذاشت - Samuel Corum-Pool/Getty Images/AFP 

نیروی فضایی ایالات متحده از یک ساختار درجه‌بندی رونمایی کرده است که بسیار به نیروی هوایی شباهت دارد. در یادداشتی که برای کارکنان و نیروها ارسال شد و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، ساختار درجه‌بندی نیروی فضایی اعلام شده است که به نظر می‌رسد از ساختار نیروی هوایی پیروی می‌کند. این نامه غیررسمی که گزارش آن نخستین بار در مجله نیروی هوایی منتشر شد، آن گونه که گفته شده است، در روز جمعه از سوی چندین منبع معتبر تایید شده است. در حالی که ساختار نیروی هوایی و نیروی فضایی به هم شباهت دارند، تفاوت آن‌ها در چهار درجه اول برای کارکنان خواهد بود که سرجوخه یکم، سرجوخه دوم، سرجوخه سوم، سرجوخه چهارم نام دارند.  

اعضای خدماتی در نیروی فضایی که از آن‌ها به عنوان گارد نام برده می‌شود در این چهار درجه به عنوان سرجوخه خدمت خواهند کرد در حالی که در نیروی هوایی، چهار درجه نخست مخصوص خلبان‌هاست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش پولیتیکو، این تصمیم در پی قول فرمانده عملیات فضایی، ژنرال جی ریموند مبنی بر ساختار درجه‌بندی که نسبت به جنسیت افراد خنثی باشد اتخاذ شد. به عبارت دیگر یک ساختار درجه‌بندی که از به کار بردن کلمه «مرد» آن گونه که در «مردان نیروی هوایی» پرهیز می‌کند.  

سایر درجه‌های باقی‌مانده به همان شکل گروهبان، گروهبان فنی، استواردوم، سرگروهبان یکم و غیره باقی می‌مانند. این طور به نظر می‌رسد که ساختار درجه‌بندی نیروی فضایی که روز جمعه از آن رونمایی شد، با خواست برخی از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان که قصد داشتند این شاخه نظامی جدید از ساختار نیروی دریایی ایالات متحده پیروی کند مغایر است. مجلس سنا، اصلاحیه‌ای را که دن کرنشا، کهنه سرباز جمهوری‌خواه طرح کرده بود، از لایحه سیاست دفاعی سالانه سال گذشته حذف کرد. اصلاحیه‌ای که نیروی فضایی را ملزم می‌کرد از درجه‌بندی‌های نیروی دریایی تبعیت کند. این تصمیم براساس آن گرفته شد که این نیرو می‌بایست خود بر سر درجه‌بندی‌ها تصمیم بگیرد. پس از آن که ویلیام شتنر که نقش جیمز تی. کِرک در «استارترک» بازی کرده بود - مجموعه تلویزیونی که لوگوی آن شباهت‌هایی به لوگوی نیروی فضایی دارد- درخواست کرد که نیروی فضایی از درجه‌بندی‌های نیروی دریایی استفاده کند، علاقه و استقبال عمومی نیز درقبال اطلاعیه نیروی فضایی وجود داشت.  

او در ماه اوت در مقاله‌ای در «میلیتاری تایمز» نوشته بود: «چه خبرت شده؟ کاپیتان کِرک وجود نداشت، حتی در جهان موازی (که سال ۲۰۲۰ گاهی حسی شبیه به آن دارد.) آیا نمایش تاریخ فضایی خود را می‌شناسید؟» 

نیروی فضایی که در دسامبر۲۰۱۹ از سوی رئیس‌جمهور پیشین دونالد ترامپ تاسیس شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی و سریال‌های نت‌فلیکس با همین نام، به طور گسترده‌ای آن را سوژه طنز و تقلید کردند، همچنین شعاری را برگزیده و سال گذشته برای نخستین بار در خاورمیانه به کار گرفته شد.

© The Independent

بیشتر از جهان