توصیه یک مربی بدن‌سازی به حذف اسکوات پرشی از تمرین‌های باشگاه

این مربی معتقد است که اسکوات پرشی یکی از حرکات مضر است که «همه هم آن را انجام می‌دهند»

Pexels

اگر تا به حال به خود طعنه زده‌اید که اسکوات پرشی را خوب انجام نمی‌دهید، یک خبر خوب برای شما دارم.

طبق گفته پاتریک مورفی، یک مربی شخصی که زک افرانِ بازیگر، هیکل تحسین‌برانگیز خود را با هدایت او ساخته است، اسکوات پرشی یکی از حرکاتی است که برای بدن شما مضر است و «همه هم آن را انجام می‌دهند.» 

این حرکت که شامل پریدن، منقبض‌کردن عضلات، سرعت، و چربی‌سوزی است، اغلب به عنوان حرکتی شناخته می‌شود که تمام عضلات را به کار می‌گیرد. تقریباً هر کسی به باشگاه رفته باشد این حرکت را انجام داده است.

اما به گفته مورفی، این حرکت به درد سربازهایی می‌خورد که در میدان جنگ می‌خواهند از گلوله دشمن فرار کنند. اساساً، این حرکت در سربازخانه‌ها اختراع شده است.

مورفی به مجله «منز هلث» گفت: «اسکوات پرشی برای بدن انسان مفید نیست. می‌دانید برای چه چیزی مفید است؟ آن را در ارتش به عنوان راهی برای فرار از گلوله طراحی کردند. این حرکت برای جابجاکردن بدن خوب است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگرچه این حرکت باعث چربی‌سوزی می‌شود، اما مورفی طرفدار آن نیست، مخصوصاً اگر حرفه شما بیشتر پشت میز باشد و کمتر به دنبال فرار کردن از گلوله در میدان جنگ باشید.

وی گفت: «تصور كنيد كه اسکوات پرشی انجام می‌دهید و بعد می‌روید و پشت میز کار می‌نشینید. این حرکت برای مچ دست و تقویت ستون فقرات پشت میز خوب نیست.»

ایندیپندنت نظر یک مربی شخصی دیگر در شهر نیویورک به نام جرد را در اینباره جویا شد. استدلال مورفی برای او قانع‌کننده نیست.

به گفته جرد، اسکوات پرشی در واقع یک «تمرین عالی برای درگیر کردن همه عضلات بدن» است.

گرچه او این حرکت را برای افراد مسن یا مجروح توصیه نمی‌کند، اما معتقد است که اسکوات پرشی به این دلیل خوب است که «مبتدی‌ها نیز می‌توانند آن را انجام دهند و بعد از پنج تا ده حرکت قبل از اینکه فرد خسته شود، تقریباً همه عضله‌ها را درگیر می‌کند.»

بنابراین شاید لازم باشد قبل از حذف کامل این حرکت از تمرین‌های خود، کمی فکر کنیم.

© The Independent

بیشتر از زندگی