روایت فاوچی از دریافت «پودر مشکوک»

فاوچی توضیح داد آزمایش‌هایی که روی پودر انجام شد، نشان داد که این ماده، بی‌خطر است اما این «یک تجربه ترسناک» بود

دکتر فاوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده و دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا - MANDEL NGAN / AFP 

آنتونی فاوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده آمریکا می‌گوید در دوره رئیس جمهور پیشین، دونالد ترامپ، «یک پاکت حاوی پودر» را از یک منبع ناشناس دریافت کرده است.

فاوچی در مصاحبه روز یکشنبه با «نیویورک تایمز» در مورد تجربه کار با ترامپ صحبت کرد.

«یک روز، نامه‌ای از طریق پست دریافت کردم. تا آن را باز کردم، پودری به صورت و سینه‌ام پاشیده شد. این اتفاق برای من و همسرم واقعاً نگران کننده بود زیرا در دفتر کار من رخ داد.»

او در ادامه گفت: «به پودری که صورت و سینه‌ام را پوشانده بود نگاه کردم و گفتم: حالا باید چه کار کنم؟ مامورهای امنیتی باتجربه‌ای که آنجا بودند به من گفتند: حرکت نکن و در اتاق کار خود بمان. سپس آنها با کمک یک تیم متخصص در مواد خطرناک، پودرها را با اسپری مخصوص، پاک کردند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فاوچی توضیح داد آزمایش‌هایی که روی پودر انجام شد، نشان داد که این ماده، بی‌خطر است. با این‌حال، این «یک تجربه ترسناک» بود.

رابطه فاوچی و ترامپ

فاوچی در مورد تجربه کار در دوره ترامپ گفت: «در طول سه سال اول دوران ریاست جمهوری ترامپ، رئیس جمهور تقریبا من را نمی‌شناخت.» او خاطرنشان کرد با گذشت بیش از نیمی از دوره ریاست جمهوری ترامپ، با او ملاقات نکرده بود.

فاوچی توضیح داد از زمانی که رئیس جمهور پیشین ایالات متحده امریکا، دستورالعمل مربوط به ویروس همه‌گیر کرونا را امضا کرد، او به دفعات به کاخ سفید رفت‌وآمد داشته‌ است.

متخصص ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده توضیح داد که چگونه ترامپ همواره سعی داشت از اهمیت و جدی‌بودن همه‌گیری ویروس کرونا بکاهد، به خصوص در ماه‌های اول شیوع که ویروس شهر نیویورک را فراگرفته بود. فاوچی می‌گوید در آن زمان خطاب به ترامپ می‌گفتم «من همواره سعی می‌کنم جدی‌بودن اوضاع را خاطرنشان کنم» و «پاسخ رئیس جمهور همیشه این بود که اوضاع چندان هم بد نیست.» 

بیشتر از جهان