استرالیا امسال هم مرزها را کاملا بازگشایی نمی‌کند

حتی اگر اکثریت جمعیت این کشور امسال واکسن بزنند، بعید است همه مرزها باز شوند

هم‌اکنون محدودیت‌های مرزی شدیدی در استرالیا برقرار است - PETER PARKS / AFP

طبق اعلام برندن مورفی، وزیر بهداشت استرالیا، حتی اگر اکثریت جمعیت این کشور امسال واکسن بزنند، بعید است مرزها کاملاً بازگشایی شوند.

این استاد ارشد دانشگاه در مصاحبه با خبرگزاری استرالیا گفت: «حتی اگر شمار زیادی از مردم هم واکسن بزنند فکر می‌کنم بیشتر ایامِ سال جاری، شمار زیادی از محدودیت‌های مرزی پابرجا بماند. چون نمی‌دانیم که آیا واکسن جلوی انتقال این ویروس را می‌گیرد یا نه»

این مقام رسمی امور بهداشت که پارسال در آغاز همه‌گیری، مقام ارشد درمانی استرالیا بود، همچنین گفت با توجه به سرعت دگرگونی‌ها در جهان، مقررات نیز «همان‌طور که پیش می‌رویم تدوین خواهد شد».

هم‌اکنون محدودیت‌های مرزی شدیدی در استرالیا برقرار است. مرزهای این کشور از مارس ۲۰۲۰ همچنان به روی مسافران بین‌المللی بسته است.

فقط اندک شماری از افراد شامل شهروندان استرالیایی و دارندگان اقامت دائم این کشور و همچنین خانواده‌‌های این افراد مستثنا هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شماری از کارگران و دانشجویان هم می‌توانند درخواست ورود به استرالیا بدهند.

مسافران به استرالیا باید مدرک منفی‌بودن آزمایش پی‌سی‌آر کووید را همراه داشته باشند که تا ۷۲ ساعت قبل از عزیمت انجام گرفته باشد.

مسافرانی که از نیوزلند می‌آیند مستثنا هستند. طبق قرارداد اخیر مسافرتی بین استرالیا و این کشور، تمامی مسافران باید در مکان‌های مشخصی مثل هتل‌های از پیش تعیین‌شده، به مدت ۱۴ روز تحت قرنطینه اجباری قرار گیرند. حتی در این صورت نیز، در حال حاضر، برای تعداد مسافران مجاز به ورود به استرالیا حدی تعیین کرده‌اند. برای مقابله با انواع جدید ویروس کرونا، شمار مسافران مجاز به ایالت‌های نیو ساوت ولز، کوئینزلند و استرالیای غربی موقتاً به نصف کاهش پیدا کرده است.

این خبر برای بسیاری ناخوشایند است زیرا با آنکه کانتاس، سازمان هواپیمایی ملی استرالیا، فروش بلیت پروازهای بین‌المللی از ژوییه ۲۰۲۱ را آغاز کرده است، همه چیز به باز بودن مرزها بستگی دارد.

رییس کانتاس هم قبلاً پیشنهاد کرده بود فقط آنهایی که واکسن زده باشند، برای مسافرت با این شرکت هواپیمایی مجاز باشند.

© The Independent

بیشتر از سفر