توییتر حساب منسوب به علی خامنه‌ای را تعلیق کرد

مخالفان جمهوری اسلامی بارها از شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر خواسته بودند تا حساب‌های کاربری رهبری و مقام‌های ارشد ایران را مسدود کنند

بعد از گذشت یک سال از کشته شدن قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی همچنان از انتقام‌گیری می‌گوید- KHAMENEI.IR / AFP

ساعاتی پس از انتشار یک پیام تهدیدآمیز در توییتر، این شبکه اجتماعی روز جمعه حساب کاربری منسوب به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران را تعلیق کرد.

حساب توییتر فارسی خامنه‌ای روز گذشته با انتشار عکسی از یک بازیکن گلف که تداعی‌کننده دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا است و سایه یک پهپاد در آن دیده می‌شد که گویی که او را هدف گرفته، نقل قولی از رهبر جمهوری اسلامی کرد که انتقام حتمی است.

تصویری که روز گذشته در صفحه توییتر علی خامنه‌ای منتشر شد

این پیام یک روز بعد از ادای سوگند جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکا منتشر شد. پیشتر در دی ماه و روزهای قبل از نخستین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران توسط ارتش آمریکا در عراق، مقام‌های ایرانی بارها از انتقام گفته بودند.

قاسم سلیمانی ۱۳ دی ۱۳۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد توسط پهپادهای ارتش آمریکا کشته شد. ایران در واکنش، یک پایگاه نظامی در عراق که نظامیان آمریکایی در آن ساکن بودند را موشک‌باران کرد، اما تلفات جانی نداشت و جمهوری اسلامی همچنان از انتقام‌گیری می‌گوید.

مخالفان جمهوری اسلامی بارها از شبکه‌های اجتماعی عمده از جمله توییتر خواسته بودند با توجه محدودیت‌های مردم ایران برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی، حساب‌های کاربری رهبری و مقام‌های ارشد ایران را که از این شبکه‌ها برای انتشار عقایدشان و بعضا تهدید استفاده می‌کنند، مسدود کنند.

پس از تعلیق حساب کاربری دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در توییتر و فیسبوک به دلیل نشر اطلاعات نادرست و تحریک هواداران خود به خشونت در روزهای پایانی دولت او در اواخر دی ماه، موج جدیدی از درخواست‌ها برای تعلیق حساب‌های خامنه‌ای در توییتر نیز آغاز شد.