رئیس جمهور برزیل ابتلا به کرونا را بهترین واکسن برای این ویروس خواند

تاکنون بیش از ۱۹۷هزار نفر در برزیل جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند

در حالی که آقای بولسونارو برای طرفدارانش در سائوفرانسیسکو دو سول سخنرانی می‌کرد، شخصی یک ماسک به او هدیه داد- REUTERS/Ueslei Marcelino

در حالی که تاکنون ده‌ها هزار نفر در برزیل بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند، ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور این کشور، ابتلا به کرونا را «بهترین واکسن» برای این ویروس خوانده است.

به گفته روزنامه برزیلی «فوها دو سائوپائولو»، آقای بولسونارو این اظهارات را در پخش مستقیم از شبکه اجتماعی خود بیان کرده است. در حالی که آقای بولسونارو برای طرفدارانش در سائوفرانسیسکو دو سول سخنرانی می‌کرد، شخصی یک ماسک به او هدیه داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این گردهمایی نه او نه بسیاری از طرفدارانش ماسک بر صورت نداشتند. آقای بولسونارو به حامی گفت: «من از ماسک استفاده نمی‌کنم، اما مشکلی نیست.» وی گفت: «من بهترین واکسن را زده‌ام. واکسن من همان خود ویروس بود.» او افزود که او «هیچ عارضه جانبی» از ویروس کرونا نداشته است.

ژوئیه گذشته، جواب آزمایش کرونای رئیس‌جمهور برزیل پس از بروز برخی علائم، مثبت اعلام شد. گرچه آقای بولسونارو از بیماری بهبود یافت اما بر اساس یک پروژه در دانشگاه جان هاپکینز که آمار جهانی ابتلا به کرونا را جمع‌آوری می‌کند، تاکنون ۱۹۷هزار و ۷۳۲ نفر در این کشور جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

فقط در روز سه‌شنبه گذشته، برزیل شاهد مرگ ۹۶۳ نفر بر اثر کرونا و ۵۵هزار و ۷۹۹ مورد مثبت این ویروس بود. برزیل در حال حاضر با بیش از ۷/۸ میلیون مورد مثبت کرونا، در رتبه سوم شیوع این ویروس در جهان قرار دارد. ایالات‌متحده با ۲۱ میلیون مورد ابتلا به کرونا، بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در جهان را ثبت کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان