بریتانیا دوباره وارد قرنطینه سراسری شد

محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا تا اواخر بهمن‌ماه ادامه می‌یابد

مقامات بهداشتی بریتانیا، سطح وخامت شیوع را به پنج افزایش داده‌اند - NIKLAS HALLE'N / AFP

با ادامه یافتن افزایش همه‌گیری ویروس کرونای جدید در بریتانیا، که گفته می‌شود سرعت سرایت آن ۵۰ تا ۷۰ درصد بیشتر است، این کشور از روز سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه برای مدت حدود یک ماه و نیم، وارد قرنطینه سراسری شد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در پیامی تلویزیونی با مردم صحبت کرد و از آنها خواست که باز هم در قرنطینه بمانند.

او گفت که بریتانیا در تاریک‌ترین فصل شیوع کرونا قرار دارد و مقامات بهداشتی بریتانیا، سطح وخامت شیوع را به پنج افزایش داده‌اند.

نخست‌وزیر بریتانیا در عین حال به مردم وعده داد که این آخرین دوران قرنطینه باشد چون با توجه به تزریق واکسن، در هفته‌های آینده محدودیت‌ها کمتر خواهد شد.

بریتانیا نخستین کشوری بود که تزریق واکسن فایزر را آغاز کرد. این کشور از امروز تزریق واکسن آکسفورد-آسترازنکا را هم آغاز کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر این اساس گزارشی که بی‌بی‌سی جهانی منتشر کرده، مدارس و دانشگاه‌ها در انگلستان، اسکاتلند و ولز دوباره تعطیل می‌شوند و کلاس‌ها به صورت آنلاین برپا خواهد شد. در ایرلند شمالی هم دوره آموزش از راه دور تمدید می‌شود.

نوع جهش‌یافته ویروس کرونا که نخستین بار در بریتانیا شناسایی شد قدرت سرایت بیشتری دارد. بسیاری از کشورها پروازهای خود به بریتانیا را لغو کرده‌اند.

این مقررات جدید در اواخر ماه ژانویه مورد بازنگری قرار می‌گیرد و دست‌کم تا اواسط ماه فوریه (اواخر بهمن‌ماه) ادامه خواهد داشت.

بریتانیا روز دوشنبه ۵۸ هزار و ۷۸۴ مورد جدید ابتلا و ۴۰۷ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ را ثبت کرد.

بیشتر از جهان