ویروس کرونا: هشدار در باره افزایش فشار بر خدمات درمانی بریتانیا

مقام ارشد روانپزشکی بریتانیا خواهان اختصاص بودجه بیشتر برای درمان معضلات روانی ناشی از همه‌گیری شده است

نظام درمان عمومی بریتانیا بیش از ده هزار امدادگر پزشکی و داوطلب را استخدام کرده است-Andrew Milligan / POOL / AFP

یکی از مدیران نظام درمان عمومی بریتانیا هشدار داد که خدمات بیمارستانی به دلیل افزایش رجوع بیماران مبتلا به کووید-۱۹ «تحت فشار بیشتری» قرار گرفته است. او که مقام ارشد روانپزشکی بریتانیاست در اشاره به عوارض بلندمدت و «گسترده» همه‌گیری کرونا بر سلامت روان مردم خواهان اختصاص بودجه بیشتر برای درمان معضلات روانی ناشی از همه‌گیری شده است. 

امدادگران پزشکی در لندن می‌گویند با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا به سطحی نزدیک به اوج همه‌گیری در ماه آوریل، اکنون روزانه حدود هشت هزار تماس تلفنی دریافت می‌کنند. سرویس آمبولانس لندن گزارش داد که روز پس از کریسمس «شلوغ‌ترین» روز در برنامه کار آن‌ها بود.  

سَفران کوُردِری، معاون نهاد تامین‌کنندگان نظام درمان عمومی بریتانیا به بی‌بی سی گفت: «ما شاهد افزایش واقعی تقاضا برای خدمات پزشکی و در عین حال دیگر خدمات نظام درمانی هستیم. سرویس‌های آمبولانس و همین طور خدمات روان‌درمانی به ویژه سخت تحت فشار قرار گرفته‌اند.» آمار نشان می‌دهد که موارد ابتلا به کووید-۱۹ در۹ منطقه از ده منطقه انگلستان (بخشی از بریتانیا) در هفته پیش از ۲۳ دسامبر افزایش یافته است.  

به دنبال اظهارات خانم کوردری، رئیس کالج سلطنتی روانپزشکان بریتانیا نیز هشدار داد که همه‌گیری کرونا بزرگ‌ترین خطر برای سلامت روان مردم این کشور پس از جنگ جهانی دوم است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر ادرین جیمز به نشریه گاردین گفت که همه‌گیری کرونا «پیامدی گسترده بر سلامت روان» مردم خواهد داشت و باید بودجه لازم برای درمان «تاثیرات بلندمدت» ویروس درنظر گرفته شود.  

در این میان، گزارش شده است که در هفته جاری صدها بریتانیایی که برای اسکی به سوئیس رفته‌اند و با این که قرار بود خود را از دیگران جدا کنند، مقررات قرنطینه را شکسته‌اند.  

به گزارش نشریه سوئیسی «تاگِس آنزایگِر» بسیاری از آن‌ها تنها برای یک روز خود را قرنطینه کردند و سپس با استفاده از ساعات تاریکی از هتل‌هایشان گریخته و بنا به گزارش‌ها برخی از آن‌ها به بریتانیا بازگشته‌اند. 

در این میان، پاسکال سوریوُ، رئیس کارخانه تولید داروی استرازنکا که واکسن استرازنکا/آکسفورد را تولید می‌کند، گفت که پژوهشگران «فرمول برنده» بهبود تاثیر واکسن را کشف کرده‌اند. 

آقای سوریو در گرماگرم گزارش‌هایی که حاکی از تایید واکسن این شرکت از طرف بازرسان دارویی بریتانیا پیش از روز پنجشنبه است، گفت که استرازنکا نتایج این پژوهش‌ها را منتشر خواهد کرد. 

نظام درمان عمومی بریتانیا بیش از ده هزار امدادگر پزشکی و داوطلب را استخدام کرده است که به محض تایید واکسن این شرکت، برنامه تزریق عمومی را آغاز کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان