چلسی در خانه تحقیر شد؛ لمپارد در آستانه اخراج

تیمو ورنر در دوازده بازی اخیر تیم فوتبال چلسی موفق به زدن حتی یک گل نشده است

فرانک لمپارد سرمربی تیم فوتبال چلسی - Shaun Botterill / POOL / AFP

بدون شک حساس‌ترین دیدار هفته هفدهم لیگ برتر انگلستان یا بهتر است بگوییم لیگ جزیره بین تیم‌های چلسی و منچسترسیتی در ورزشگاه خانگی تیم فوتبال چلسی یعنی اسمفورد بریج شهر لندن برگزار شد. دیداری که هر دو تیم به سه امتیاز آن برای نزدیک شدن به صدر جدول احتیاج مبرم داشتند.

تیم فرانک لمپارد که در بازی‌های اخیر خود نتایج ضعیف و ناامیدکننده‌ای با تمام خریدهای گرانقیمتی که بالغ بر ۲۵۰ میلیون پوند برای آن‌ها در سال جدید هزینه داشت، از خود نشان داده بود، پای به این دیدار حساس گذاشت، رقابتی که شاید برای لمپارد جدا از نزدیک شدن به صدر جدول حکم بقاء را در پست فعلی نیز داشت. تیم پپ گواردیولا نیز به نظر می‌رسید که در چند بازی اخیر در خط دفاعی خود عملکرد بهتری داشته است، همین موضوع سبب شد که در رقابت‌های پیش از این بازی، نتایج لازم را کسب کند و خود را به جمع دیگر مدعیان نزدیک کند. اما هر چقدر از شروع این بازی حساس سپری می‌شد به نظر می‌رسید که تیم چلسی و بازیکنان این تیم هماهنگی لازم برای دادن پاس به یکدیگر را ندارند و به سختی می‌توانند مهاجمان را در موقعیت گل زدن قرار دهند. همین موضوع سبب شد تا سیتیزن‌ها کار را به دست بگیرند و صاحب توپ و میدان باشند.

تیمو ورنر که در یازده بازی اخیر تیم فوتبال چلسی موفق به زدن حتی یک گل نشده بود، در این دیدار نیز کم‌فروغ ظاهر شد. تیم فوتبال منچسترسیتی که از همان ابتدای کار به نظر می‌رسید برتری محسوسی نسبت به چلسی دارد، موفق شد در همان نیمه نخست کار را برای تیم مهمان تمام کند و در یک نمایش زیبا موفق شد ۳ گل به ثمر برساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه دوم تیم لمپارد سعی کرد تا با آوردن هاورتز و هادسون اودوی خط حمله خود را تقویت کند و نتیجه بازی را به تساوی بکشاند، اما بازی در نیمه دوم بسیار نزدیک پیش رفت و تیم فوتبال چلسی موفق شد در دقایق پایانی تنها یکی از گل‌های خورده را با گل اودوی جبران کند و در نهایت تیم فوتبال چلسی این بازی را سه بر یک واگذار کرد.

در دیداری که اولیویه ژیرو مهاجم آماده چلسی حتی یک دقیقه هم در آن به کار گرفته نشد، نیمکت‌نشینی جورجینیو هم از دیگر ابهامات این بازی به حساب می‌آمد. حال با این شکست تحقیرآمیز در خانه، فرانک لمپارد خطر اخراج را بیش از پیش احساس می‌کند، چیزی که احتمال به وقوع پیوستن آن بسیار زیاد است. در انتهای بازی لمپارد عنوان کرد که به هیچ وجه نگران اخراج شدن نیست و گفت: «این شرایط ممکن است برای هر تیمی و در هر مقطعی از فصل به وجود بیاید، من به تیم خود باور دارم و مطمئن هستم در ادامه فصل به نتایج بهتری خواهیم رسید.»

از جانشینان احتمالی او می‌توان به توماس توخل، ماسیمیلیانو الگری و جولیان ناگلزمن اشاره کرد. پپ نیز در انتهای بازی از عملکرد بازیکنانش تمجید کرد و افزود: «زمانی که بتوانیم پاس‌های زیادی در یک بازی رد وبدل کنیم آن روز به ما تعلق خواهد داشت، روشی که با آن توانسته‌ایم جام‌های زیادی را تصاحب کنیم.»

 تیم فوتبال منچسترسیتی با این پیروزی توانست با ۲۹ امتیاز از ۱۵ بازی در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

بیشتر از ورزش