دختر آبادانی متهم؛ و مامور متعرض تبرئه شد

قاضی پیش‌تر پیشنهاد عزل وکیل را به دختر آبادانی داده است

در خصوص اتهام آزار جسمی، قاضی به دلیل فقدان دلیل، قرار منع تعقیب صادر کرده و دادستان نیز پذیرفته است - عکس از شبکه اجتماعی

داریوش معمار، روزنامه‌نگار خوزستانی از تبرئه مهدی کاظمی، مأمور حراست پالایشگاه آبادان از اتهامات مطروحه خبر داد.

هرانا نوشت شعبه ۷ دادیاری آبادان، علی‌رغم وجود مستندات برای بهار چشم براه، شهروند اهل آبادان قرار جلب به دادرسی صادر کرد. هم‌زمان مهدی کاظمی، مأمور حراست پالایشگاه آبادان از اتهامات مطروحه تبرئه شده است.

بابک پاک نیا، یکی از وکلای پرونده در اعتراض به‌حکم صادره در توییتر خود نوشت: «در پرونده بهار چشم براه موضوع مسائل اخلاقی هنوز در دادگاه مطرح رسیدگی است و دادسرا صلاحیت ورود به آن را نداشته است؛ اما در خصوص اتهام آزار جسمی، قاضی به دلیل فقدان دلیل، قرار منع تعقیب صادر کرده و دادستان نیز پذیرفته است.»

او همچنین در اعتراض به‌ حکم صادره نوشت: «آیا قاضی که به استناد فیلم رأی صادر می‌کند اعتقادی به تفهیم ادله دارد؟! آیا برای تفهیم ادله لازم نیست که فیلم مورد استناد در حضور وکلا و متهم پخش شود؟ آیا در دانشکده حقوق در خصوص تفهیم ادله چیزی آموخته است؟»

وکیل‌مدافع بهار چشم براه در توییتی دیگر از فشار قاضی بر متهم خود پرده برداشت. قاضی از متهم خواسته تا آقای پاک نیا را از وکالت خود عزل کند.

او در این باره نوشت: «بهار چشم براه تعریف می کرد که قاضی قبلی به او گفته است پاک نیا را عزل کن! حتی گفته همین صفحه را امضا کنی کافی است که عزل اورا ابلاغ کنیم! قاضی جدید هم بدون توجه به لایحه ارسالی از طریق سامانه خود کاربری و بدون تشکیل جلسه و ابلاغ، قرار جلب به دادرسی صادر کرده است!»

آبان‌ماه سال جاری، ویدئویی از بهار چشم براه در فضای مجازی منتشر شد که موجی از واکنش‌ها را در میان افکارعمومی برانگیخت. در این ویدئو، وی با صورتی خون‌آلود بر روی زمین خوابانده شده، دو زن مو و دستان او را گرفته‌اند و مردی پای خود را بر روی سینه وی قرار داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین مأمور حراست بالای سر او، درحالی‌که این دختر ناتوان است و مورد ضرب و شتم قرار گرفته، نسبت به او تعرض جنسی می‌کند و دست خود را برای مدتی روی سینه این دختر قرار می‌دهد. باتوجه ‌به اینکه این واقعه در آبادان رخ‌داده است، فرد مورد تعرض قرار گرفته با نام دختر آبادانی مشهور شده است.

این تصاویر با واکنش خشم‌آلود مردم در فضای مجازی مواجه شد. برخی رفتار صورت‌گرفته با یک دختر توسط مأمور حراست را با ماجرای پلیس آمریکا و جرج فلوید مقایسه کردند.

در پی این ماجرا، صداوسیما خانم چشم براه را وادار کرد تا در برابر دوربین به سبک اعترافات اجباری، علیه خود صحبت کند.