ترامپ مصوبه کمک‌های مالی و بودجه را امضا کرد

رئیس‌جمهور آمریکا خواستار افزایش کمک مالی از ۶۰۰ دلار به ۲۰۰۰ دلار بود

ترامپ قبل از امضای این لایحه، شب یکشنبه در توییت خود نوشت: «خبر خوب درباره لایحه حمایتی کووید»- SAUL LOEB / AFP

سرانجام دونالد ترامپ بسته حمایتی ۲.۳ تریلیون دلاری کووید-۱۹ و بسته بودجه دولت را امضا کرد.

این اقدام ترامپ در واپسین روزهای کاری‌اش، سرانجام به یک بحران قانونی در آمریکا که می‌توانست به تعطیلی دولت بینجامد، پایان داد. ترامپ در ابتدا از امضای بخش مربوط به بسته کمک‌های حمایتی۹۰۰ میلیارد دلاری برای بحران کرونا خودداری می‌کرد.

او تنها چند روز قبل از امضای نهایی این لایحه، آن  را «مایه شرمساری» نامید.

آقای ترامپ از قانونگذارن خواسته بود که به جای پرداخت‌های ۶۰۰ دلاری، آن را به ۲ هزار دلار برای آمریکایی‌هایی که با مشکلات اقتصادی درگیر شده‌اند، تغییر دهند.

رئیس‌‌جمهور آمریکا در حالی که این لایحه حمایتی هنوز امضا نشده و روی میز بود به فلوریدا پرواز کرد و تعطیلات کریسمس خود را در زمین گلف سپری کرد و به همین دلیل با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد.

ترامپ قبل از امضای این لایحه، شب یکشنبه در توییت خود نوشت: «خبر خوب درباره لایحه حمایتی کووید».

بسته حمایتی کووید، مزایایی را برای میلیون‌ها آمریکایی که شغل خود را طی این همه‌گیری از دست داده‌اند و همچنین برای جمعیتی که از قبل بیکار بوده‌اند در نظر گرفته است.

برآوردها نشان می‌دهند که ۱۲ میلیون نفر متاثر از اثرات اقتصادی بیماری کرونا، مزایای شغلی خود را از دست داده‌اند و اکنون برای مدتی می‌توانند روی کمک‌های دولتی حساب کنند.

ترامپ، بعد از امضای این لایحه بیانیه‌ای منتشر کرد و اظهار داشت که «من به کنگره گفته بودم که می‌خواهم مبلغ خیلی کمتری را هدر بدهم و خیال دارم پول بیشتری را به مردم آمریکا، در قالب چک‌‌های ۲ هزار دلاری برای بزرگسالان و ۶۰۰ دلاری برای کودکان، اختصاص بدهم.»

«من لایحه عمومی و بسته حمایتی را با یک پیام بسیار قوی امضا خواهم کرد و مشخص می‌کنم که کنگره باید موارد زائد بسیاری را حذف کند.

من نسخه‌ای مجدد، با ذکر تک تک موارد، به همراه یک تقاضای معافیت رسمی را به کنگره ارسال خواهم کرد که تاکید می‌کند این موارد باید از این لایحه حذف شوند.»

اما با توجه به اینکه وی کمتر از یک ماه دیگر در کاخ سفید خواهد بود و نیز پایان صد‌و‌شانزدهمین دوره کنگره در تاریخ سوم ژانویه، به احتمال قوی قانونگذاران به درخواست وی توجهی نشان نمی‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای اظهار داشت که امضای ترامپ «خبر خوشی» است.

خانم پلوسی همچنین از او خواست تا جمهوری‌خواهان را ترغیب کند که «دست از مانع‌‌تراشی بردارند» و از تلاش حزب او (پلوسی) برای طرح پرداخت مستقیم کووید، حمایت کنند.

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا، ترامپ را به دلیل «رهبری‌» وی در جلوگیری از تعطیلی مجدد دولت، مورد ستایش قرار داد.

آقای میچ مک‌کانل گفت: «رهبری وی درست زمانی از تعطیلی دولت ممانعت به عمل آورد که ملت ما دیگر قادر به تحمل بهای آن نبود.»

© The Independent