دولت بایدن در جذب مخاطب در توییتر باید از صفر شروع کند

هنگامی که ترامپ انتخاب شد دولت اوباما حساب‌های رسمی رئیس جمهور را در توییتر به دولت ترامپ منتقل کرد

توییتر در حال بحث و گفت‌گو با تیم انتقال قدرت بایدن در مورد بسیاری از جنبه‌های مربوط به انتقال حساب کاخ سفید است-JIM WATSON / AFP

دولت جدید بایدن باید برای جذب مخاطب در توییتر از صفر شروع کند. توییتر به تیم انتقال قدرت آقای بایدن اعلام کرده است که خلاف رسم گذشته، دولت جدید، مخاطبان حساب‌های کاربری کاخ سفید را در دولت ترامپ به ارث نخواهد برد.

راب فلاهرتی، مدیر دیجیتال رئیس جمهور منتخب، روز دوشنبه در توییتی نوشت: «در سال ۲۰۱۶، به اصرار ترامپ، توییتر تمام دنبال‌کنندگان رئیس جمهور اوباما در دو حساب POTUS وWhiteHouse را در اختیار گرفت. در سال ۲۰۲۰، توییتر به ما اطلاع داده است که دولت بایدن باید از صفر شروع کند.»

آقای فلاهرتی افزود تیم بایدن با این تصمیم مخالفت کرده است، اما به او گفته شد که این شبکه اجتماعی بر اجرای این تصمیم «مصر» است.

سخنگوی توییتر به پولیتیکو گفت که آن‌ها در تلاش‌اند تا مشکلات مربوط به تیم انتقال قدرت را حل‌وفصل کنند.

نیک پاچیلیو، سخنگوی توییتر، در بیانیه‌ای گفت: «توییتر در حال بحث و گفت‌گو با تیم انتقال قدرت بایدن در مورد بسیاری از جنبه‌های مربوط به انتقال حساب کاخ سفید است.»

هنگامی که رئیس جمهور ترامپ انتخاب شد، دولت اوباما حساب‌ها و پیروان صفحه رسمی رئیس جمهور و همچنین صفحه کاخ سفید را در توییتر به دولت ترامپ منتقل کرد. آقای ترامپ عمدتا از حساب شخصی خود برای توییت‌های سیاسی استفاده می‌کند. این حساب بیش از ۸۸ میلیون مخاطب مستقیم دارد. اما حساب‌های رسمی که بایدن به ارث خواهد برد، نیز کم دنبال‌کننده ندارد. حساب WhiteHouse بیش از ۲۶ میلیون و حساب POTUS بیش از ۳۳ میلیون دنبال‌کننده دارد.

گرچه ستاد انتخاباتی اوباما در استفاده از رسانه‌های اجتماعی پیشرو بود، اما ترامپ در توییتر استفاده از شبکه‌های اجتماعی را به سطح جدیدی رسانده است. او به یک کارخانه تک نفره برای خلق و انتشار اطلاعات گمراه‌کننده تبدیل شده است که مهارش برای توییتر به دشواری ممکن است. دوره ریاست جمهوری وی عمدتاً با توییت‌‌های او تعریف می‌شود. تصمیم‌گیری درباره استخدام‌ها و اخراج‌ها، اعلام اجرای سیاست‌های جدید مانند ممنوعیت خدمت نظامی تراجنسی‌ها، توهین به مخالفان، بازتوییت فرضیه‌‌های توطئه و ویدیوهای با محتوای خشونت‌آمیز همگی در توییتر انجام شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ارسال پیاپی این توییت‌ها از سوی قدرتمندترین مرد جهان، به طرح یک پرسش پیچیده حقوقی انجامید: آیا توییت‌های شخصی به عنوان بیانیه‌های رسمی ریاست جمهوری محسوب می‌شوند؟ در پرونده منع سفر مسلمانان، دادگاه‌های فدرال برای درک انگیزه وضع این سیاست به توییت‌های آقای ترامپ استناد کردند، گرچه دیوان عالی این تفسیر را تأیید نکرد.

توییتر به اغلب توییت‌های رئیس جمهور درباره انتخابات، برچسب اطلاعات گمراه‌کننده اضافه کرده است: «این ادعا در مورد تقلب در انتخابات مورد مناقشه است.» سیاستمداران در توییتر امتیازی دارند و آن این است که توییت‌هایی که با موازین توییتر مغایر باشد اگر از سوی یک سیاستمدار منتشر شود، به دلیل منفعت عمومی در آگهی از آن حذف نمی‌شود.

در پاسخ به برچسب‌هایی که توییتر به توییت‌های آقای ترامپ درج کرده است، رئیس جمهور این شبکه را «بی‌حساب‌وکتاب» خوانده است و خواستار حذف بخش ۲۳۰ از قانون آداب ارتباطات شده است که رسانه‌های اجتماعی را از مسؤولیت حقوقی در قبال اقدامات کاربران خود معاف مي دارد.

سخنگوی توییتر به وال استریت ژورنال گفت، رئیس جمهور وقتی در ژانویه مجدداً به یک شهروند عادی تبدیل شود، مصونیت خود را از دست می‌دهد، و توییت‌های حاوی اطلاعات گمراه‌کننده‌اش به جای پرچم‌گذاری حذف خواهند شد.

© The Independent

بیشتر از جهان