تهدید رئیس‌جمهور ایران؛ سرنوشت ترامپ بهتر از صدام نخواهد بود

حسن روحانی می‌گوید ترامپ و صدام دو مجنون بودند که ایران را به جنگ کشاندند

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در نشست صبح امروز هیئت دولت گفت که دونالد ترامپ و صدام حسین، ایران را به جنگ اقتصادی و نظامی کشیدند و در نهایت سرنوشت هر دو نابودی بود:«دو موجود مجنون در تاریخ داشتیم که جنگ را بر مردم تحمیل کردند؛ یکی صدام بود و دیگری ترامپ. صدام جنگ نظامی و ترامپ جنگ اقتصادی را به ما تحمیل کردند. ما در جنگ نظامی دست به دست هم دادیم، متفق، متحد و یکصدا بودیم و صدام را شکست دادیم و روزی را دیدیم که آن مجنون به دار آویخته شد. سرنوشت ترامپ هم سرنوشت بهتری از صدام نخواهد داشت.»

صدام حسین، رئیس‌جمهور اسبق عراق پس از حمله آمریکا به این کشور در سال ۲۰۰۳ دستگیر و پس از محاکمه در روز ۳۰ دسامبر ۲۰۰۶ اعدام شد.  

تهدید رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به در پیش داشتن سرنوشتی ناگوار، نخستین بار نیست که از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی مطرح می‌شود. عمده این تهدیدها یه‌ویژه پس از کشته شدن قاسم سلیمانی در روز ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ متوجه دونالد ترامپ بوده است.

علی خامنه‌ای نیز در آخرین دیدارش با خانواده قاسم سلیمانی و تعدادی از مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی گفت که جمهوری اسلامی از «آمران و عاملان»  ترور قاسم سلیمانی انتقام خواهد گرفت.

در آستانه سالگرد عملیات ترور قاسم سلیمانی، مقام‌های نظامی و دیپلماتیک ایالات متحده آمریکا به ایران هشدار داده‌اند که هر گونه عملیات انتقام‌جویانه ایران را به‌شدت پاسخ خواهند داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز دوشنبه ساعاتی پس از حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، هشدار داد که واشنگتن آماده واکنش به حمله‌های احتمالی تهران در سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از ژنرال کنت مکنزی، فرمانده سنتکام نوشت: «ما برای دفاع از خود، دوستان و شرکای خود در منطقه و برای اقدام در صورت لزوم آماده هستیم.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کمتر از یک‌ماه دیگر کاخ سفید را ترک خواهد کرد و مقام‌های ایرانی چشم‌انتظار کنار گذاشته شدن سیاست «فشار حداکثری» و بازگشت دولت بایدن به برجام هستند.