حسرت ساعت یا جواهر چند میلیونی را نخورید

بیشتر جواهرات و ساعت‌ها، بدلی و ارزان‌قیمت هستند و بهایشان بیشتر از چند صد دلار نیست

ساعت معروف رولکس خیلی در معرض خطر سرقت است - ASTRID STAWIARZ / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

همیشه افراد ثروتمند و موفق و مرفه را در نگاه اول می‌توان از روی مچ دست، گردن یا گوش‌هایشان می‌توان شناخت، از روی ساعت‌ها و جواهرات گران‌قیمتی که دارند.

خیلی‌ها آرزویشان این است که یک بار هم شده در عمرشان یک ساعت سوئیسی گران‌قیمت به دست کنند، چرا که نشانه‌ای از تنعم و موفقیت است.

اما بیشتر کسان نمی‌دانند که اغلب این جواهرات و ساعت‌ها، بدلی و ارزان‌قیمت هستند و بهایشان بیشتر از چند صد دلار نیست.

یک متخصص فروش ساعت‌های بدلی به تارنمای اسکای‌نیوز عربی گفت که ثروتمندان بیش از دیگران احتمال دارد جواهرات بدلی بخرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در واقع، سازندگان ساعت‌ها و جواهرات تجملی و معروف، به‌خصوص آنهایی که میلیون‌ها دلار قیمت دارند، خودشان نسخه بدلی آنها را می‌سازند که جز کارشناسان کسی نمی‌تواند از نوع اصل تشخیصشان بدهد.

این کارشناس که نامش را ذکر نکرد گفت: «معمولا در کنار نسخه اصل، یک نسخه بدلی هم هست، و بیشتر جواهرفروش‌ها از ترس سرقت، نسخه بدلی را در ویترین می‌گذارند. خانواده‌های اشرافی اروپا نیز تا همین اواخر در مراسم عمومی به همین دلیل جواهرات بدلی استفاده می‌کردند.»

او گفت که بسیاری از افراد ثروتمند، به‌خصوص از منطقه خلیج فارس، هنگام سفر به خارج در خطر دزدی اموالشان هستند و برای همین از اجناس بدلی استفاده می‌کنند.

او اضافه کرد: «برای نمونه، ساعت معروف رولکس خیلی در معرض خطر سرقت است. به همین دلیل، بیشتر کسانی که این ساعت را به دست می‌بندند، از نسخه بدلی استفاده می‌کنند.»

بیشتر از زندگی