دفاع «پینک» از عکس دویدن فرزندان‌اش در بنای یادبود نسل‌کشی یهودیان

این خواننده فاش کرد که از خاندان یهودی است

Robyn BECK / AFP

«پینک» به منتقدان عکسی که اخیراً در اینستاگرام منتشر کرده بود اعتراض کرد. عکسی که فرزندان‌اش را در حالِ دویدن در بنای یادبود نسل‌کشی یهودیان(هولوکاست) در شهر برلین آلمان نشان می‌دهد.

این خواننده در روز یکشنبه چند عکس‌ از سفر خانواده‌اش به «برلین» منتشر کرده بود که یکی از آن‌ها عکس فرزندان‌اش «ویلو» و «جیمسون» است که در حالِ دویدن در بنای یادبود یهودیان کشته شده در اروپا، معروف به بنای‌ یادبود نسل‌کشی یهودیان هستند.

پینک در زیرنویس این عکس‌ها از تصمیم خود برای انتشار عکسِ فرزندان‌اش دفاع کرد و به هواداران خود گفت که خانواده‌اش تبار یهودی دارند.

پینک در زیرنویس این عکس‌ها نوشت: «این دو فرزند من در واقع یهودی هستند مثل خودم و کل خانواده‌ی مادرم. همان شخصی هم که این بنا را ساخته است اعتقاد دارد که بچه‌ها باید بچگی کنند و از نظر من هم این نوعی بزرگ‌داشت زندگی در فراسوی مرگ است.»

چندین دنبال‌کننده‌ی اینستاگرامی این خواننده و از جمله هنرپیشه‌ی معروف «سلما بلر» نیز در باره‌ی این عکس نظر دادند و پیام‌های حمایت خود را در زیر عکس منتشر کردند.

«بلر» زیر آن عکس نوشت: «من هم خیلی از برلین خوشم می‌آید و دوست دارم آن چه رخ داد فراموش نشود. عاشقِ این جور جشن گرفتن زندگی هستم. خیلی دوستت دارم.»

برلین، عاشقتم. #holocaustmemorial#panamarestaurant #cocktailclasses#history #herstory #worldtourاز تمامِ کسانی که نظر دادند متشکرم. این دو فرزند من در واقع یهودی هستند مثل خودم و کل خانواده‌ی مادرم. همان شخصی هم که این بنا را ساخته است اعتقاد دارد که بچه‌ها باید بچگی کنند و از نظر من هم این نوعی بزرگ‌داشت زندگی در فراسوی مرگ است. لطف کنید تنفرها و قضاوت‌های‌تان را برای خودتان نگه دارید.

در نظر دنبال‌کننده‌ی دیگری هم آمده است که معمار این بنای یادبود « گفت بازی کردن بچه‌ها در این مکان خیلی هم خوب است و تعارضی با آن ندارد.»

در نظرِ دیگری آمده است: «بچه‌ها بچگی می‌کنند و خیلی خوب است که از بچگی خود لذت ببرند.»

دنبال‌‌کننده‌ی دیگری نظر داد: «من یهودی هستم. اقوام خودِ من در اردوگاه‌ها جان باختند و دوستانم در حمله به کنیسه‌ها کشته شدند. این عکس به هیچ وجه توهین‌آمیز نیست. این بچه‌ها دارند تاریخ را فرا می‌گیرند. لذت می‌برم از دیدن این که دارند از زندگی لذت می‌برند و به رغم آن همه کشتارها این لذت بردن از زندگی ادامه دارد. این نشان می‌دهد که روح و تبار قوم یهود زنده است و از بین نرفته است و نخواهد رفت یا از آزاد زیستن دست برنداشته‌اند.»

«آیزنمن»، معماری که این بنای یادبود را طراحی کرده و با مهندس «بورو هاپولد» در ساخت آن همکاری داشته است قبلاً به هفته‌نامه‌ی آلمانی «دی‌زایت» گفته بود که به باورِ وی چنین مکانی را  که در سال ۲۰۰۴ به بهره‌برداری رسید «امروزه‌ روز دیگر نمی‌توان ساخت» زیرا اروپا دست‌خوش «بیگانه‌هراسی» شده است.

«آیزنمن» به این نشریه گفت: «اوضاعِ اجتماعی عوض شده است. بیش‌ترِ چیزهایی که قبلاً مقبول می‌نمود اکنون زیر سئوال رفته است.»

«پینک» بعد از آن که بابتِ انتشارِ عکسی از پسر دو ساله‌اش جیمسون که پوشک نپوشیده بود با انتقاداتی مواجه شد در ماه آوریل گفته بود که دیگر عکسِ فرزندان‌اش را منتشر نخواهد کرد.

خواننده‌ی ترانه‌ی «فقط دلیلی برایم بیاور»  به «الن دی‌جنرس» در برنامه‌ی گفتگومحوری که به نام خود وی است گفت: «ملت کار را به جایی رساندند که گفتند به خاطر این که پسرم پوشک نپوشیده، یکی باید زنگ بزند به سازمان حفاظت از کودکان خبر بدهد و گفتند چرا چنین جسارتی کرده‌ام. کثیف‌ترین حرف‌ها را نثار من کردند.»

پینک همچنین گفت: «سر آن ماجرا زار زار گریه کردم چون دوست داشتم که عکس‌های خانواده‌ام را منتشر کنم. بالاترین افتخار برای من بود. بیش از تمام کارهایی که در کل زندگی انجام داده‌ام به فرزندانم افتخار می‌کنم ولی دیگر از آن‌ها عکسی هم‌رسانی نخواهم کرد. این کار را نخواهم کرد.  دیگر عکسی از آن‌ها منتشر نخواهم کرد.»

© The Independent

بیشتر از زندگی