تاکید آمریکا بر پابرجا بودن پیشنهاد کمک به ایران در مقابله با کرونا

«علی خامنه‌ای پیشنهاد کمک ایالات متحده را رد کرده زیرا اگر ایرانیان فکر کنند که آمریکا دشمن آنهاست او می‌تواند در قدرت بماند»

ایالات متحده بارها گفته که بخش بهداشت و درمان یا کمک‌های بشردوستانه و دارو برای ایران را هرگز تحریم نکرده- Orlando SIERRA / AFP

توییتر فارسی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه با انتشار رشته توییتی تاکید کرد که پیشنهاد کمک دولت ایالات متحده به جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با همه‌گیری کووید۱۹ همچنان به قوت خود باقی است.

حساب کاربری وزارت خارجه آمریکا به زبان فارسی، که در دولت باراک اوباما رییس جمهوری سابق تحت عنوان سفارت مجازی آمریکا در ایران آغاز به کار کرد، گفت پیشنهاد ماه فوریه آمریکا همچنان پا برجاست.

در ادامه این توییت گفته شده است، با این حال آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی پیشنهاد کمک ایالات متحده را رد کرد، زیرا اگر ایرانیان فکر کنند که آمریکا دشمن آنهاست، او می‌تواند در قدرت بماند.

در پیام بعدی با یادآوری این که آمریکا بخش بهداشت و درمان یا کمک‌های بشردوستانه و دارو برای ایران را هرگز تحریم نکرده و نخواهد کرد، تاکید شده که در عوض ایران باید اصلاحات بانکی گروه ویژه اقدام مالی را تصویب کند، تا بانک‌ها با آنها تجارت کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت خارجه آمریکا، که جمهوری اسلامی را بزرگترین حامی حکومتی تروریسم در جهانی می‌داند، اضافه کرد که رژيم باید پول مالیات را نه برای تروریست‌ها در خارج از کشور، بلکه جهت بهبود بهداشت، مدارس، آب و زیرساخت‌ها برای مردم ایران خرج کند.

مسئولان جمهوری اسلامی همواره دلیل مشکلات اقتصادی بی‌شماری که کشور با آن روبرو است را تحریم‌های آمریکا عنوان کرده‌اند، در حالی که به عقیده بسیاری از کارشناسان فساد گسترده و سوء مدیریت عامل اصلی بروز این مشکلات هستند.

با شیوع ویروس جدید کرونا در ایران، بار دیگر پرونده تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، به ویژه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، داغ شد. ایران می‌گوید تحریم‌های آمریکا مانع تهیه داروی مورد نیاز برای مقابله با همه‌گیری است و در مورد واکسن کووید۱۹ هم از کشوری غیر از آمریکا تهیه خواهد کرد.