بابانوئل بدون ماسک ۵۰ کودک را در ایالت جورجیا در معرض کووید-۱۹ قرار داد

ایالت جورجیا ۴۷۹ هزار و ۳۴۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ داشته است

همه ساله در ایام کریسمس کودکان بسیاری با بابانوئل عکس می‌گیرند- Eugene Gologursky/Getty Images /AFP

یک زوج اهل ایالت جورجیا که به عنوان آقا و خانم نوئل در مراسمی برای حداقل ۵۰ کودک شرکت کردند و با آن‌ها عکس گرفتند، دو روز بعد از آن مراسم با پاسخ مثبت آزمایش خود به ویروس کرونا مواجه شدند که یعنی آن کودکان هم در معرض ابتلا به بیماری قرار گرفته‌اند. 

اکثر کودکان در فاصله نزدیکی از این زوج قرار گرفته بودند و برخی حتی برای عکس گرفتن روی پاهایشان نشستند. عکس‌های این مراسم همچنین نشان می‌دهد مردی که لباس بابانوئل پوشیده بدون ماسک در بین کودکان حاضر شده است. 

این زوج که هویت‌شان اعلام نشده است، ۱۰ دسامبر در رژه سالانه کریسمس و تزیین و روشن کردن لامپ‌های درخت کریسمس در شهر لودویکی ایالت جورجیا شرکت کردند. 

رابرت دی پارکر، رئیس هیات مدیره کمیسران شهرستان لانگ گفت این زوج هنگام شرکت در آن مراسم که از سوی اتاق بازرگانی شهرستان لانگ ترتیب داده شده بود، علائم کووید-۱۹ را نداشتند. 

آقای پارکر گفت: «من شخصا بابانوئل و «خانم نوئل را در سراسر زندگی خود می‌شناسم، آن‌ها افراد خوبی هستند. آن‌ها هرگز آگاهانه هیچ کس را در معرض خطر قرار نمی‌دهند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای پارکر افزود: «هر دو فرزند خود من هم با بابانوئل عکس گرفتند و لبخندی بزرگ‌تر از هر روزی که به مدرسه می‌روند بر صورت‌شان نشسته است که در مدرسه هم همین مقدار خطر در معرض ابتلا قرار گرفتن وجود دارد.» 

مقامات توصیه کرده‌اند کودکانی که در این مراسم شرکت کرده‌اند برای ۱۴ روز در قرنطینه بمانند و از راهنمایی‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها پیروی نمایند. 

آقای پارکر در بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک هیات مدیره کمیسران شهرستان لانگ منتشر شده، اظهار داشت: «به نظرم من از طرف اکثر اعضای هیات مدیره صحبت می‌کنم که ما هنوز از تصمیم اتاق بازرگانی برای برگزاری مراسم‌های سنتی تعطیلات حمایت می‌کنیم که سعی داشت در این دوران سخت کمی از احساس دوران عادی و معمولی را برای افراد زنده کند.» 

از زمانی که مشخص شد آن زوج به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، آقای پارکر می‌گوید با سیلی از نامه‌های نفرت‌آمیز مواجه شده است. 

او گفت: «از سراسر کشور برای من نامه‌های نفرت‌آمیز آمده است، از تمام ایالات. خشم افراد محلی از این مراسم اما به گونه‌ای حداقلی بوده است.» 

این مراسم در روزی برگزار شد که ایالت جورجیا از رکورد بی‌سابقه‌ای از ابتلای موارد جدید خبر داد. این ایالت ۴۷۹ هزار و ۳۴۰ مورد ابتلا داشته و میانگین روزانه آن چهار هزار و ۸۶ مورد جدید در ۱۴ روز گذشته بوده است.

© The Independent

بیشتر از جهان