بریتانیایی‌ها کریسمس سختی پیش رو دارند

دورهمی‌های خانوادگی به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار محدود خواهد شد

نمایی از خیابان آکسفورد، یکی از شلوغ‌ترین امکان در شهر لندن - Daniel LEAL-OLIVAS / AFP

پرفسور جرمی فارار، یکی از اعضای هیات علمی مشاوراتی دولت بریتانیا، می‌گوید کریسمس امسال با توجه به همه‌گیری جهانی کرونا «دشوار» خواهد بود و آن فضای همیشگی گردهمایی‌های خانوادگی را نخواهد داشت.
پرفسور فارار می‌گوید فکر نمی‌کند پیش از کریسمس امسال واکسن کرونا برای عموم مهیا شود.
او در گفت‌وگو با برنامه «سوفی ریج در روز یک‌شنبه» شبکه خبری اسکای گفت: «امسال کریسمس دشوار خواهد بود. متاسفانه فکر نمی‌کنم مثل قبل خانواده‌ها بتوانند دور هم جشن بگیرند.
فکر می‌کنم باید صادق و واقع‌بین باشیم و بگوییم سه تا شش ماه بسیار دشواری در پیش رو داریم.
هوا سرد خواهد شد، همه ما أوقات بیشتری را در فضای بسته خواهیم گذراند، با عفونت‌های معمول این فصل سال روبه‌رو هستیم. بهتر است اکنون در مورد آن صریح و صادق باشیم.»
اما پرفسور فارار گفت به اعتقاد او واکسن‌های ویروس کرونا و درمان‌های موثر «سه تا شش ماه دیگر مهیا نخواهند شد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


نظرات پروفسور فارار به دنبال اظهارات بوریس جانسون ابراز شد که ضمن اعلام تازه‌ترین مقررات مبارزه با شیوع کووید-۱۹، هشدار داد که «سنت معمول کریسمس» در معرض خطر است.   
نخست وزیر بریتانیا ضمن تاکید بر اهمیت رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها برای کنترل ویروس، گفت: «اگر قرار باشد از این (همه‌گیری) بیرون بیاییم و به مردم امکان بدهیم یک عید کریسمس عادی داشته باشند، رعایت همه این اقدامات اساسی بسیار لازم است.»
پیش‌تر، الیور داودِن، وزیر فرهنگ بریتانیا گفته بود هدفِ ساختار سه مرحله‌ای جدید دولت برای قرنطینه، امید به کنترل گسترش ویروس پیش از عید کریسمس است.
او در اوایل ماه جاری به کِی بِرلی گفت: «هدف از اعمال (این مقررات) اطمینان از آن است که تا رسیدن روزهای کریسمس و پس از آن ویروس را تحت کنترل گرفته باشیم اما در واقع امیدوارم زودتر از آن (به هدف) برسیم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی