پلوسی از احتمال توافق بر سر بسته جدید حمایتی برای مقابله با کرونا خبر داد

میلیون‌ها کسب‌وکار با شیوع همه‌گیری کرونا در ایالات متحده مجبور به تعطیلی شدند

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا- DREW ANGERER / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

به گفته نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، مذاکرات بر سر بسته جدید یارانه‌های کرونا که آمریكایی‌ها مدت‌هاست منتظر آن بوده‌اند، با موفقیت در شرف خاتمه است. 

پنجشنبه گذشته، این نماینده دموکرات از کالیفرنیا در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «من فکر می‌کنم که ما در شرف دستیابی به توافق هستیم.»

وی افزود: «این چیزی است که مذاکره‌کنندگان به من می‌گویند.»

پس از ناکامی لایحه موسوم به «قهرمانان» که اوایل سال جاری در مجلس نمایندگان به تصویب رسید، اما میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا، حاضر نشد آن را در سنا به رای بگذارد، و پس از هفته‌ها مذاکره بین دموکرات‌ها و جمهوری خواهان، این خبر بارقه‌ای از امید است.

میلیون‌ها کسب‌وکار با شیوع همه‌گیری کرونا در ایالات متحده که تاکنون بیش از ۲۸۰ هزار قربانی داشته است، مجبور به تعطیلی شده‌اند. مزایای بیکاری و دیگر اقدامات حمایتی ممکن است در هفته‌ها و ماه‌های آینده منقضی شود، زیرا بودجه‌های ایالتی و فدرال که قبلاً تصویب شده بود، به زودی تمام می‌شود.

خانم پلوسی می‌گوید: «گرچه توافق سناتور مک کانل با پیشنهاد دوحزبی ۹۱۶ میلیارد دلاری یک پیشرفت محسوب می‌شود، کسر ۱۴۰ میلیارد دلار از بیمه بیکاری به پیشنهاد رئیس جمهوری، پذیرفتنی نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروهی از قانون‌گذاران از هر دو حزب طرحی را برای یارانه مالی کرونا بالغ بر ۹۰۰ میلیارد دلار ارائه کرده‌اند که به نظر می‌رسد از حمایت هر دو حزب برخوردار باشد. هرچند، دموکرات‌ها علاوه بر این بودجه، خواستار اضافه شدن پرداخت‌های نقدی مستقیم ۱۲۰۰ دلاری برای اکثریت آمریکایی‌ها شده‌اند.

این پرداخت‌ها یکی از مولفه‌های اصلی بسته کمک مالی کنگره بود که در اواخر ماه مارس تصویب شد. این قانون که «قانون کمک‌، امداد و امنیت اقتصادی برای کرونا» نامیده می‌شود، از زمان تصویب آن موضوع اختلافات سیاسی بین دو حزب بوده است.

در حالی که چندین جمهوری‌خواه حمایت خود را از دور جدید پرداخت‌های مستقیم اعلام کرده‌اند، برخی دیگر می‌گویند که این امر فشار مالی این قانون را بیش از حد افزایش خواهد داد. برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که پرداخت ۱۲۰۰ دلاری، ۳۰۰ میلیارد دلار به هزینه کل بسته حمایتی بعدی برای کرونا اضافه خواهد کرد.

خانم پلوسی که حامی اضافه كردن پرداخت‌ها در لایحه بعدی است، در اوایل این هفته به خبرنگاران گفت: «ما همه طرفدار آن هستیم.» وی اظهار داشت كه نهایتاً مسئله به این بر می‌گردد که آیا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری، نیز از آن حمایت خواهد كرد یا نه.

وی گفت: «این واقعاً به رئیس جمهوری بستگی دارد. اگر او موافق انجام چنین کاری باشد، توافق حاصل است. ما همه طرفدار آن هستیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان