تمایل اسراییلی‌ها به برقراری پروازهای مستقیم به مراکش

مراکش و اسراییل برای برقراری کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند

شرکت هواپیمایی «ال عال» اسرائیل در بیانیه‌ای گفت، «چنین سفرهایی مورد علاقه اسراییلی‌ها قرار خواهد گرفت.»- JACK GUEZ / AFP

به دنبال توافق مراکش و اسراییل برای عادی‌سازی روابط در روز پنجشنبه، خطوط هواپیمایی اسرائیل اعلام کرد در حال بررسی امکان انجام پروازهای مستقیم بین دو کشور است.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، شرکت هواپیمایی «ال عال» اسرائیل در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفت، «چنین سفرهایی مورد علاقه اسراییلی‌ها قرار خواهد گرفت.»

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دقایقی پیش از انتشار این خبر، در توییتی اعلام کرد که دو کشور مراکش و اسراییل برای برقراری کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیده‌اند.

امارات متحده عربی و بحرین، پیشتر در ماه اوت و با میانجیگری دولت آمریکا، با اسراییل برای عادی‌سازی روابط توافق و آن را در ماه سپتامبر در کاخ سفید امضا و نهایی کردند.

دونالد ترامپ اواخر ماه اکتبر نیز از توافق مشابه سودان با اسراییل خبر داد و آن را یک «پیشرفت چشم‌گیر در مسیر صلح و آغاز یک دوره نوین» در منطقه توصیف کرد.

به دنبال توافق امارات و اسراییل، دو کشور برای برقرار پروازهای مستقیم توافق کردند و نوزدهم آبان یک فروند هواپیمای تجاری اماراتی برای نخستین بار در اسرائیل به زمین نشست.

بیشتر از جهان