درخواست نمایندگان دموکرات برای بازگشت بایدن به برجام

دموکرات‌های تاثیرگذار به بایدن اطمینان دادند که بدون ترس از فشار اقتصادی به توافق اتمی ایران برگردد

نامه‌ای در حمایت از بازگشت بایدن به برجام میان دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا دست به دست می‌شود - CHRIS KLEPONIS / AFP

دموکرات‌های تاثیرگذار مجلس نمایندگان آمریکا، از جمله یکی از آنها که سال‌ها به جامعه راست میانه طرفدار اسرائیل نزدیک بوده، از طرح رئیس‌جمهور منتخب، جو بایدن برای ورود مجدد به توافق اتمی ایران پشتیبانی می‌کنند و می‌گویند که بدون هیچ گونه شرایط جدیدی برای ایران باید به توافق برگشت.

نامه‌ای که به دست آژانس «جوییش تلگرافیک» رسیده، و از روز چهارشنبه بعد از ظهر دست به دست می‌شود، حاکی از آن است که قانون‌گذاران از دیدگاه بایدن حمایت می‌کنند.

به نوشته تایمز اسرائیل، این در تضاد مستقیم با اصرارهای کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل، سایر افراد در جامعه راست میانه طرفدار اسرائیل و نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو است.

این گروه‌ها می‌خواهند که بایدن قبل از پیوستن دوباره به برنامه جامع اقدام مشترک که در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید و موجب شد که برخی تحریم‌های ایران را در ازای محدودیت‌هایی برای برنامه اتمی تخفیف یابد، دست‌کم درباره موارد مطرح در توافق اتمی دوباره مذاکره صورت گیرد، حتی اگر توافق جدیدی نباشد.

این در حالی است که در این نامه آمده است: «ما درخواست شما برای بازگشت ایران به تعهداتش، پیوستن مجدد ایالات متحده به توافق نامه و مذاکرات بعدی درباره آن توافق اتمی را تایید می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یان اسکاووسکی نماینده ایلینویز، دیوید پرایس نماینده کارولینای شمالی و باربارا لی نماینده کالیفرنیا این نامه را به همکاران دموکرات خود فرستادند و خواستار حمایت آنان از توافق اتمی سال ۲۰۱۵ شدند.

هدف از انتشار این نامه، که نمایندگان مجلس امیدوارند بیشتر اعضای مجلس نمایندگان دموکرات را همراه کند، اطمینان دادن به بایدن است که می‌تواند بدون ترس از فشار اقتصادی، دست‌کم در مجلس نمایندگان، به توافق اتمی ایران برگردد.