دو عضو تیپ زینبیون وابسته به سپاه قدس در کراچی دستگیر شدند

اعضای دستگیرشده تیپ زینبیون متهم‌اند که در قتل دست‌کم سه چهره مذهبی نقش داشته‌اند

این دستگیری‌ها بخشی از تحقیقات پلیس و آژانس‌های اطلاعاتی در مورد کشته‌شدن دو ماه پیش یک فرد روحانی به نام مولانا عادل‌خان، در کراچی است-Rizwan TABASSUM / AFP

اداره مبارزه با تروریسم (CTD) شهر بندری کراچی پاکستان گفت که پلیس روز سه شنبه دو عضو تیپ زینبیون را دستگیر کرده است.

زینبیون یک گروه نظامی زیرمجموعه س‍پاه قدس ایران است که در ژانویه ۲۰۱۹ در لیست سیاه مالی خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت.

این گروه مشتمل بر گروهی از شیعیان پاکستانی است که در عراق و سوریه تحت هدایت جمهوری اسلامی می‌جنگند.

مشابه این گروه، لشکر فاطمیون است که در آن شیعیان افغانستانی سازماندهی شده‌اند.

عمر شهید ، رئیس اداره مبارزه با تروریسم درباره این دستگیری‌ها گفت: »ما دو ستیزه‌جو را دستگیر کرده‌ایم که در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ در قتل افرادی دست داشته‌اند.» این ستیزه‌جویان در ایران آموزش دیده‌اند.

ایران هنوز به اظهارات طرف پاکستانی پاسخی نداده است.

آقای شهید گفت که این دستگیری‌ها بخشی از تحقیقات پلیس و آژانس‌های اطلاعاتی در مورد کشته‌شدن دو ماه پیش یک فرد روحانی به نام مولانا عادل‌خان، در کراچی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در یک اعلامیه مطبوعاتی که توسط اداره مبارزه با تروریسم منتشر شده، آمده است که دو شبه‌نظامی وابسته به تیپ زینبیون در محله قرآنی کراچی دستگیر شده‌اند. تحقیقات نشان داد که این گروه در قتل یوسف لودیانوی و نظام‌الدین شمزی، دو روحانی برجسته دیگر در کراچی نیز نقش داشته‌اند.

در ۲۷ نوامبر سال ۲۰۲۰، آسوشیتدپرس گزارش داد که تعدادی پاکستانی‌ در میان ۱۹ مبارز شبه‌نظامی طرفدار ایران بوده‌اند که در شرق سوریه کشته شده‌اند.

در ماه مارس نیز یک مقام ارشد پاکستانی به عرب‌نیوز گفت که در عملیات نظامی ارتش ترکیه و نیروهای معارض سوری در یک سنگر بزرگ شورشیان در شمال‌غربی سوریه، تا ۵۰ جنگنده پاکستانی کشته شده‌اند.