مراسم روز دانشجو با حضور رئیس‌جمهور لغو شد

وزارت علوم اعلام کرد تمام مراسم در سطح دانشگاه‌ها باید به صورت مجازی برگزار شود

روحانی  چندین ماه است به دلیل شیوع کرونا، از حضور در جلسات عمومی خودداری می‌کند- همشهری آنلاین

معاون فرهنگی وزارت علوم اعلام کرد امسال هیچ برنامه رسمی و مرکزی به مناسبت روز دانشجو از طرف این وزارت خانه برگزار نخواهد شد

دکتر غلامرضا غفاری گفت ممکن است برنامه‌ای با حضور رئیس‌جمهور در روزهای آینده برگزار شود.

حسن روحانی ماه‌هاست به علت نگرانی‌های بهداشتی مربوط به همه‌گیری کرونا از حضور در جلسات عمومی خودداری می‌کند.

شیوع کرونا در ایران تنها مراسم روز دانشجو را لغو نکرده است بلکه از برگزاری امتحانات آخر سال تحصیلی گذشته گرفته تا کنکور سراسری سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ همه زیر سایه همه‌گیری کرونا بود.

روز دانشجو امسال در ایران در شرایطی گرامی داشته می‌شود که چندصدهزار دانشجوی ورودی سال تحصیلی جدید هنوز پا به کلاس‌های درس نگذاشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایران اگرچه قانون قرنطینه عمومی را اجرا نکرد اما کلاس‌های درس دانشگاه‌های تقریباً در سراسر کشور نیمه‌حضوری یا به‌طور کامل به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

مراسم روز دانشجو نیز قرار است به‌صورت مجازی برگزار شود اما بنا به گفته حسن زائری لطف مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، همین مراسم مجازی نیز باید با دریافت مجوز انجام شوند.

مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها نیز خطاب به دانشجویان گفت: «شرایط بسیار مناسبی برای فعالیت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها وجود دارد که گاهی اوقات دخالت‌ها و منفعت‌جویی‌های بیرونی بر این فعالیت‌های تأثیر منفی می‌گذارد و آن‌ها را از مسیر درست خود خارج می‌کند.»

به مناسبت این روز دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از دست نوشته های اعتراضی صنفی و سیاسی خود منتشر کردند و همزمان خواستار آزادی زندانیان دانشجو شدند. 

در میان این افراد نام علی یونسی و امیر حسن مرادی دیده می‌شود. این دو از فروردین امسال در بازداشت هستند.  

روز دانشجو در ایران، یادبود ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ است که سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران توسط نیروهای نظامی در دانشگاه با شلیک گلوله کشته شدند. دانشجویان به برقراری رابطه با بریتانیا و سفر ریچارد نیکسون رئیس‌جمهور وقت ایلات متحده آمریکا به ایران اعتراض داشتند.