پرتاب موفقیت‌آمیز «چشم شاهین۲» امارات متحده عربی به فضا

تعداد ماهواره‌های پرتاب‌شده به فضا از سوی امارات، اکنون به ۱۲ ماهواره رسیده است

فالکون‌آی۲، چهارمین ماهواره شناسایی است که از سوی امارات متحده عربی، به فضا پرتاب می‌شود -Handout  Mitsubishi Heavy Industries / AFP

امارات متحده عربی، چهارشنبه، چهارمین ماهواره شناسایی خود را با نام «فالکون‌آی۲» (چشم شاهین۲) از مرکز فضایی «گویان» فرانسه با موفقیت به فضا پرتاب کرد. 

امارات متحده عربی از جمله کشورهای پیشرو در منطقه و جهان در زمینه توسعه و پیشرفت در برنامه‌های فضایی است.

به گفته آژانس خبری دبلیوای‌ام ، فالکون‌آی۲، مجهز به یک سیستم تصویرگر با وضوح بالا است که قادر به ارائه تصویر واضح ۷۰ سانتی متری، در طول ۲۰ کیلومتر است. این ماهواره، ۱۰ سال در مدار نزدیک زمین باقی خواهد ماند تا با ثبت تصاویر با‌کیفیت از زمین زیر تصویر، آنها را به ایستگاه کنترل زمین ارسال کند.

وزن فالکون‌آی۲، تقریبا ۱۱۹۰ کیلوگرم است و در ۶۱۱ کیلومتری زمین قرار می‌گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فالکون‌آی۲، چهارمین ماهواره شناسایی است که از سوی امارات متحده عربی، به فضا پرتاب می‌شود. تعداد ماهواره‌های پرتاب‌شده جهت شناسایی از سوی امارات، اکنون به ۱۲ ماهواره رسیده است.

ماهواره فالکون‌آی۲، برای نیروهای مسلح امارات ساخته شده است. این ماهواره، داده‌هایی را به ایستگاه کنترل زمینی منتقل می‌کند که برای نقشه برداری، نظارت بر کشاورزی و تغییرات محیط، برنامه‌ریزی شهری جهت آمادگی برای مواجهه با بلایای طبیعی و نظارت بر مرزها و سواحل امارات متحده عربی استفاده می‌شود.

 فالکون‌آی۲، دومین سیستم ماهواره فالکون‌آی است. فالکون‌آی۱، در ژانویه سال گذشته به فضا پرتاب شد اما پس از انفجار موشک اروپایی «وگا»، که دو دقیقه پس از پرواز از مدار خارج شد، در فضا گم شد.

پرتاب فالکون‌آی۲، به دلیل شرایط نامساعد آب‌وهوایی و بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، چند بار به تأخیر افتاده بود.

بیشتر از جهان