همزمان با افزایش تنش با ایران: اسراییل رزم‌ناو فوق ‌پیشرفته آلمانی را تحویل گرفت

نخستین فروند از رزم‌ناو فوق پیشرفته سار-۶ روز چهارشنبه در بندر حیفا پهلو گرفت

این رزم‌ناو فوق پیشرفته قرار است توسط نیروی دریایی اسراییل برای محافظت از دکل‌های گازی در دریای مدیترانه مورد استفاده قرار گیرد- HEIDI LEVINE / POOL / AFP

در حالیکه تنش بین ایران و اسراییل در پی ترور یکی از عوامل ارشد برنامه‌های هسته‌ای و نظامی جمهوری اسلامی شدت یافته است، ارتش اسراییل پیشرفته‌ترین رزم‌ناوهای خود را تحویل گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نخستین فروند از رزم‌ناو فوق پیشرفته سار-۶ روز چهارشنبه در بندر حیفا پهلو گرفت و سه فروند دیگر از همین مدل قرار است سال آینده میلادی تحویل داده شوند.

این رزم‌ناو فوق پیشرفته، که سازنده آلمانی‌اش از آن با عنوان «سپر» یاد می‌کنند، قرار است توسط نیروی دریایی اسراییل برای محافظت از دکل‌های گازی در دریای مدیترانه مورد استفاده قرار گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسراییل همچنین قصد دارد جهت محافظت بهتر از میدان‌های گاز طبیعی در نزدیکی مرز لبنان – دشمن دیرینه‌‌ای که شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران در آن هستند، تدابیر امنیتی را تقویت کند.

اسراییل حزب‌الله لبنان را یک تهدید علیه خود می‌داند و این تهدید به ویژه پس از ترور محسن فخری‌زاده، از عوامل کلیدی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران و احتمال تلافی ایران، بزرگتر شده است.

یکی از مقام‌های امنیتی اسراییل به رویترز گفته است که تهران به دنبال اهداف «آبرومندی» مانند تاسیسات انرژی اسراییل است که بتوانند کمترین تلفات انسانی و بیشترین خسارات مالی را تحمیل کند.

ایران اسراییل را پشت ترور فخری‌زاده می‌داند و وعده داده در وقت مناسب دست به اقدام تلافی‌جویانه بزند. اسراییل هنوز رسما به این اتهام، که نخستین بار هم نیست مطرح می‌شود، پاسخ نداده است.