ارتش اسراییل «واحد ۸۴۰ نیروی قدس» را مسئول بمب‌گذاری در بلندی‌های جولان دانست

تاکید ارتش اسرائیل: «اجازه نخواهیم داد ایران در سوریه سنگر بگیرد»

سربازان اسرائیلی- JAAFAR ASHTIYEH / AFP

اسرائیل روز پنجشنبه به طور رسمی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را متهم کرد که مسئول حملات اخیر و همچنین حملات تابستان گذشته به نیروهای نظامی اسرائیلی در بلندی‌های جولان در مرز مشترک با سوریه بوده است.

ارتش اسرائیل در حساب کاربری انگلیسی خود در شبکه اجتماعی توییتر، با این هشدار که حواسش به ایران هست نوشت، نیروهای دفاعی اسرائیل می‌تواند تایید کند که واحد ۸۴۰ نیروی قدس مسئول حملات هفته جاری و اوت ۲۰۲۰ است.

حساب کاربری فارسی ارتش اسرائیل نیز در رشته توییتی نوشت، واحد ۸۴۰ نیروی قدس یک واحد عملیاتی و نسبتا مخفی در سوریه است که مسئولیت برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های تروریستی در خارج از ایران را بر عهده دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه این توییت‌ها گفته شده است که ارتش اسرائیل در ماه اوت یک گروه تحت فرمان ایران را در حال جاسازی بمب در نزدیکی حصار مرزی شناسایی کرد، که توسط نیروهای واحد «مگلان» از تیپ ۲۱۰ هدف قرار گرفت و خنثی شد.

نیروهای دفاعی اسرائیل در ادامه پیام‌های امروز خود به زبان فارسی همچنین اعلام کردند که اخیرا نیروهای مهندسی ارتش اسرائیل چندین بمب دیگر را در همیان مناطق، که با همان شیوه جاگذاری شده بودند، کشف و خنثی کرده‌اند.

ارتش اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد اهداف متعلق به نیروی قدس و ارتش سوریه را هدف حمله قرار داده که به کشته شدن سه نظامی منجر شده است. نیروهای دفاعی اسرائیل امروز تصاویری از حمله مذکور را در توییتر منتشر کرد.

ایران موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و خواستار نابودی آن است. اسرائیل ایران را بزرگترین تهدید علیه امنیت خود می‌داند و بارها تاکید کرده است حضور نظامی ایران در کشور همسایه خود، سوریه، را تحمل نخواهد کرد.

اسرائیل در چند سال اخیر، چندین بار اهدافی را در داخل سوریه، که متعلق به سپاه پاسداران یا وابسته به آن بوده‌اند، هدف قرار داده است. ارتش اسرائیل امروز نیز در توییتر هشدار داد که اجازه نخواهد داد ایران در سوریه سنگر بگیرد.

بیشتر از