ابتلای سومین فرد ثروتمند جهان به کرونا

به دلیل ابتلا به کرونا ایلان ماسک نتوانست در مراسم  پرتاب‌ فضاپیماهای شرکت خود شرکت کند

ثروت ماسک فقط در سال جاری ۹۰ میلیارد دلار بیشتر شده است -John MACDOUGALL / AFP

با افزایش ۱۵ میلیارد دلاری ثروت ایلان ماسک در عرض تنها یک هفته، وی اینک سومین فرد ثروتمند جهان است.

ارتقا جایگاه مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس‌اکس در فهرست ثروتمندترین افراد جهان با اعلام خبر ابتلای او به ویروس کرونا هم‌زمان شده است. شنبه گذشته وی در توییتر نوشت که «به احتمال زیاد» او یک مورد خفیف کرونا با علائم جزیی سرماخوردگی داشته است.

روز دوشنبه، شرکت خودروی برقی آقای ماسک تسلا به شاخص بازار سهام S&P500 پیوست که یکی از مهم‌ترین شاخص بازار سهام در سراسر جهان است.

به دنبال انتشار این خبر، قیمت سهام تسلا در نیویورک حدود ۱۴ درصد افزایش یافت. در نتیجه، دارایی خالص آقای ماسک به ۱۱۷.۵ میلیارد دلار افزایش یافت. وی ۲۰ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد.

ثروت او فقط در سال جاری ۹۰ میلیارد دلار جهش کرده است. به این ترتیب، در فهرست ۵۰۰ ثروتمند جهان هیچ کس دیگری شاهد جهشی این‌گونه عظیم در ثروت خود نبوده است. آقای ماسک در ژانویه امسال در جایگاه ۳۷ فهرست ثروتمندان قرار داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جهش ثروت آقای ماسک یک روز پس از ارسال چهار فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی در «کپسول اژدها» شرکت اسپیس‌اکس از مرکز فضایی کندی در فلوریدا در یکشنبه شب گذشته اتفاق افتاد. آقای ماسک که معمولاً در هنگام پرتاب‌های بزرگ فضاپیماهای شرکت خود حضور دارد، پس از دریافت دو آزمایش مثبت ویروس کرونا نتوانست در این رویداد شرکت کند.

کرونا باعث شد که ایلان ماسک از حضور در مراسم پرتاب‌های بزرگ فضاپیماهای شرکت خود محروم شود

پیش از این، سهام تسلا به علت ادامه مناقشه تجاری بین آمریکا و چین بر سر واردات قطعات خودرو متحمل زیانی بیش از ۸ درصد شده بود.

© The Independent

بیشتر از جهان