باران در خوزستان؛ حدود دوهزار نفر راهی بیمارستان شدند

بین سال‌های ۹۲ تا ۹۴ حدود ۶۰ هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از باران پاییزی در خوزستان، به بیمارستان‌ها مراجعه کردند

برای چندمین سال پیاپی، باران پاییزی باعث افزایش بیماران تنفسی در خوزستان شد - عکس از ایرنا

در پی بارندگی پاییزی در مناطق مختلف استان خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اعلام کرد که از شب گذشته تاکنون، ۱۹۶۲ بیماربر اثر تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

آفتاب به نقل از فرهاد ابول نژادیان نوشت که تا صبح روز جمعه یک هزار و ۹۶۲ بیمار با علائم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که از این تعداد، ۱۵۸ بیمار بستری شدند.

او به بیماران تنفسی توصیه کرد که از قرارگرفتن در معرض باران، خودداری کنند. او همچنین تأکید کرد به دلیل وجود ذرات معلق در هوا، مردم از بیرون آمدن غیرضروری طی این مدت خودداری کنند.

ابول نژادیان در این مورد گفت: «زمانی که نخستین بارندگی پاییزی همراه با رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد، شانس گرده‌افشانی گیاهان و پخش آلرژن‌ها در فضا افزایش می‌یابد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دانشگاه علوم پزشکی اهواز، گیاه «کونوکارپوس» که بخش بزرگی از فضای سبز استان را تشکیل می‌دهد را عامل این مشکل عنوان کرده است. 

برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که وجود فلرهای نفتی، مشعل‌های چاه‌های نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و سایر آلودگی‌های خوزستان باعث ایجاد آلرژی و عارضه‌های تنفسی می‌شود.

مشکل بیماری‌های تنفسی در خوزستان که همراه با نخستین باران‌های پاییزی افرایش می باید، نزدیک به یک دهه است که وجود دارد. بااین‌حال مسئولان هنوز مشخص نکرده‌اند که چرا این بحران ایجاد می‌شود.

این مشکل نخستین‌بار در سال ۱۳۹۲ به‌صورت جدی مطرح شد. بین سال‌های ۹۲ تا ۹۴ نزدیک به ۶۰ هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از باران پاییزی در خوزستان، به بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

بیشتر از