میرسلیم: نقطه‌ضعف دموکراسی وابستگی به آرای مردم است

«احتمال ظهور یک پوپولیست در انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد»

«بعضی از نمایندگان مجلس اگر یک روز در جلسه علنی مناسبتی برای اظهارنظر و ارائه پیشنهاد و تذکر پیدا نکنند، احساس غبن می‌کنند» - عکس خبرآنلاین

مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است که نقطه‌ضعف نظام مردم‌سالاری، وابستگی سرنوشت دولتمردان، به آرای مردم است. زیرا باید ببینند چه کار یا رفتارشان به مذاق مردم مطلوب است.

او با اشاره به انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی می‌گوید که کاندیداها برای جلب نظر رأی‌دهندگان و خودنمایی نطق‌های آتشین می‌کنند که از قضا توسط صداوسیما نیز منعکس می‌شود. وی در این زمینه می‌گوید: «بعضی از نمایندگان مجلس در این زمینه حرفه‌ای می‌شوند و اگر یک روز در جلسه علنی مناسبتی برای اظهارنظر و ارائه پیشنهاد و تذکر پیدا نکنند احساس غبن می‌کنند.» آنها طرح‌هایی را ارائه می‌دهند تا نشان دهند که به حوزه انتخابیه خود اهمیت می‌دهند اما این طرح‌ها مقبولیت لازم را ندارد. به‌عبارت‌دیگر میرسلیم معتقد است که مجلس به عرصه تاخت‌وتاز و خودنمایی نمایندگان تبدیل شده است.

این نماینده مجلس که با خبر آنلاین مصاحبه کرده دررابطه‌با یارانه‌ها گفت که این کار نوعی عوام‌زدگی است. او افزود که تابه‌حال نزدیک به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم پرداخت شده که تنها کمتر از ۵ درصد آن صرف اشتغال‌زایی شده است.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی همچنین درباره انتخابات سال ۱۴۰۰ گفت که باتوجه‌به عملکرد ضعیف دولت روحانی، گرایش مردم به اصولگرایان بیشتر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او بدون نام بردم از قالیباف، منشأ بسیاری از فسادهای کشور را دوره ۲۵ ساله شهرداری عنوان کرد که به زعم او سبب سلب اعتماد عمومی مردم شد. به نظر می‌رسد اشاره قالیباف در اینجا به دوره شهرداری محمدباقر قالیباف است. وی پیش‌تر نیز اعلام کرد اسنادی از فساد اقتصادی در شهرداری را که مربوط به دوران ریاست قالیباف است را برای بررسی در اختیار قوه قضائیه قرار داده است.

میرسلیم اضافه کرد که رئیس مجلس راهبرد خاصی برای مدیریت مجلس ندارد و تحت تأثیر التهابات اجتماعی است که این موضوع باعث ایجاد افراط‌وتفریط می‌شود. وی دلیل تذکر رهبر جمهوری اسلامی را همین موضوع دانست.

حملات میرسلیم به قالیباف همچنان ادامه دارد. او در انتهای مصاحبه مجدداً با اشاره به جایگاه ریاست مجلس گفت که تقلیل دادن مجلس به ریاست مجلس، فاجعه است.

بیشتر از