سپاه برای کنترل قیمت‌ها قرارگاه تشکیل می‌دهد

نگرانی از نفوذ بیشتر سپاه در اقتصاد همچنان وجود دارد

سپاه برای مبارزه با گرانی قرارگاه تاسیس می کند - ایرنا

در پی سخنران دیروز علی خامنه‌ای، فرمانده کل سپاه پاسداران اعلام کرد که قرارگاهی با نام «قرارگاه ۱۷ ربیع» به‌منظور کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از گرانی تشکیل می‌شود.

حسین سلامی در این باره گفت که در حاشیه نشست هماهنگی سپاه و بسیج با دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، تصمیم بر آن شد که با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صمت، دادگستری و دادستان کل کشور و همه دستگاه‌های نظارتی و امنیتی که در این مسئله درگیر هستند، قرارگاهی تشکیل شود. او افزود که در این جلسه راهکارهای مبارزه با گران‌فروشی بررسی شده است.  براین‌اساس قرار است وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی و بسیج بیش از گذشته با یکدیگر همکاری کنند.

سپاه مدعی است که می‌تواند این بار با حضور در سطح نظارتی، مشکلات اقتصادی را حل کند.

پیش‌تر محمد خوش‌چهره، اقتصاددان نزدیک به اصول‌گرایان گفته بود که ما باید در بخش قاچاق و یا واردات که یکی از موانع مهم رونق تولید است سیاست‌گذاری‌های مناسبی را اعمال کنیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بسیاری از کارشناسان دلایل گرانی‌های اخیر را ناشی از هر دو عامل سو مدیریت کلان اقتصادی و تحریم‌های ایالات متحده عنوان می‌کنند.

ایران یکی از کشورهایی است که اقتصاد آن به شدت وابسته به واردات است. حتی در صنایع داخلی و کشاورزی نیز بسیاری از مواد اولیه و نهاده‌های دامی نیازمند واردات است. دولت مدعی است که عدم تصویب FATF اجازه حل معضلات اقتصادی را نمی‌دهد.

گروه ویژه اقدام مالی که به اختصار FATF نامیده می شود، نهادی است که توسط گروه جی هفت متشکل از کشورهای بزرگ صنعتی در جهان تشکیل شده تا از پولشویی جلوگیری کند.

بیشتر از