وزیر کشور فرانسه: ما در حال جنگیم

تلاش فرانسه برای گسترش همکاری‌های ضدتروریستی با کشورهای شمال آفریقا

جرالد دارامانان، وزیر کشور فرانسه- Ludovic MARIN / AFP

جرالد دارمانان ، وزیر کشور فرانسه گفت که کشورش در وضعیت جنگی زندگی است و آماده مقابله با حملات احتمالی در همه‌جای فرانسه است.

دارمانان در یک مصاحبه تلویزیونی افزود که صدهزار نیروی پلیس، ژاندارم و سرباز برای محافظت از کشور بسیج شده‌اند.

وی ادامه داد: «فرانسه با تهدید تروریستی زندگی می‌کند. ما در وضعیت جنگی هستیم و وقوع حملات در هر نقطه از خاک ما امکان‌پذیر است.»

اظهارات دارمانان پس از آن صورت گرفت که فرانسه در روزهای گذشته مورد حملات تروریستی قرار گرفت. در شدیدترین این حملات، یک کلیسا در نیس هدف قرار گرفت که منجر به کشته شدن سه نفر شد.

عامل حمله نیس، ابراهیم الاوساوی، ۲۱ ساله، یک شهروند تونسی است که رو روز قبل از حمله به فرانسه وارد شده بود .

وزیر کشور فرانسه گفت که این هفته برای گفتگو در مورد مسائل امنیتی به تونس و الجزایر سفر خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که سفر وزیر کشور فرانسه به این دو کشور آفریقایی با هدف تشدید همکاری با این دو کشور در مسئله مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد.

دارمانان تأكید كرد: «ارتباط دادن تروریسم با مهاجران یا رنگ پوست غیرقابل قبول است. تروریسم با یك ایدئولوژی افراطی مرتبط است.»

وزیر کشور فرانسه گفت که تعطیلی یک انجمن اسلام‌گرا به نان «برکت سیتی» برای مقابله با اندیشه‌های ستیزه‌جویانه انجام شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرانسه در هفته‌های گذشته و پس از کشته‌شدن یک معلم با قمه به دست یک نوجوان افراطی، یک مبارزه گسترده علیه سازمان‌های اسلام‌گرا که مشکوک به فعالیت‌های ستیزه‌جویانه هستند را در خاک خود آغاز کرد.

دور جدید از حوادث تروریستی در فرانسه در واکنش به بازنشر کاریکاتورهایی از پیامبر اسلامی در نشریه شارلی ابدو آغاز شده است.

انتشار این کاریکاتورها در سال ۲۰۱۵ نیز منجر به یک حادثه خونین در دفتر این مجله و کشته شدن چندین نفر از اعضای تحریریه آن شد.

بیشتر از جهان