۲۵ مرکز استان وارد محدودیت ۱۰ روزه می‌شوند

رئیس مرکز ویروس‌شناسی بیمارستان مسیح دانشوری: احتمال رسیدن به ۹۰۰ کشته در روز وجود دارد

از روز چهارشنبه به مدت ده روز محدودیت های بیشتری بر ۲۵ مرکز استان اعمال خواهد شد -تسنیم

امروز صبح حسن روحانی، اعلام کرد که بر اساس تصمیمات جدید، قرار است ۲۵ مرکز استان از روز چهارشنبه وارد محدودیت‌های بیشتری شوند. همچنین تصمیمات دیگری نیز برای ۴۶ شهرستان دیگر اتخاذ شده که توسط سخنگوی دولت اعلام خواهد شد. به گفته روحانی، این محدودیت‌ها شامل مشاغل سطح ۳ و ۴ است.

منظور از گروه شغلی سه، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری است.

و گروه شغلی چهار نیز شامل همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روحانی در ادامه با مقایسه مجدد شرایط کرونا در ایران و سایر کشورها، گفت: «بین مبتلایان و فوتی‌ها در ایران و کشورهای دیگر مقایسه شد، کشورهایی که نسبت به این گروه‌ها (گروه‌های آسیب‌پذیر، سالمندان و افراد دارای بیماران زمینه‌ای) کار ویژه انجام دادند، میزان فوتی‌ها در آن کشورها کم بوده است و آمار ما هم‌نشان می‌دهد در فوتی‌های ما ۸۷ درصد از سالمندان و یا افراد دارای بیماران زمینه‌ای‌اند.»

پیش‌تر به دلیل آمار بالای مبتلایان به کرونا، کمیته‌های درمان و اجتماعی امنیتی در ۴۳ شهرستان اعمال محدودیت‌های یک‌هفته‌ای کردند که قرار بود در صورت نیاز، یک هفته دیگر نیز تمدید شود.

در همین رابطه علیرضا ناجی، رئیس مرکز ویروس‌شناسی بیمارستان مسیح دانشوری معتقد است در صورت تداوم روند مدیریت فعلی، رسیدن آمار به ۹۰۰ کشته در روز، دور از ذهن نیست. او پیشنهاد کرد برای حل مشکل کرونا باید کشور را دو تا سه هفته قرنطینه کامل کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد در ۲۴ ساعت بین روزهای هشتم و نهم آبان، ۳۶۵ نفر براثر کرونا جان خود را از دست دادند. سیما سادات لاری در این باره افزود: «۸ هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۵۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر رسید.»

معاون وزارت بهداشت در ادامه اظهار کرد که استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال‌وبختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر از