افزایش بی‌سابقه شمار قربانیان کرونا در ایران: ۴۱۵ نفر در یک شبانه روز

«بیش از نیمی از جان‌باختگان روزانه کرونا مربوط به تهران است»

ATTA KENARE / AFP

در شبانه‌روز گذشته ۴۱۵ شهروند ایرانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. این بی‌سابقه‌ترین آمار رسمی فوت‌شدگان از سوی وزارت بهداشت ایران است. بیش از نیمی از آمار جان‌باختگان روزانه کرونا مربوط به تهران است.

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت در روزهای گذشته گفته بود، آمار واقعی جان‌باخته‌ها و مبتلایان به کرونا در ایران دوبرابر آمار روزانه اعلام شده از سوی این وزارت‌خانه است.

تاکنون تهران بیشترین تعداد مبتلایان و جان‌باختگان مربوط به کرونا را داشته است. رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز هم‌زمان گفت، آمار جان‌باختگان کرونا از آمار سالانه کشته‌شدگان در جنگ هشت‌ساله ایران و عراق بیشتر است و بیش از نیمی از جان‌باختگان روزانه کرونا مربوط به پایتخت است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رضا کرمی محمدی گفت، همه باید کرونا را جدی بگیرند. جدی تلقی نکردن این بیماری به زودی سبب تبدیل شدن آن به یک فاجعه بین‌المللی خواهد شد و این موضوع بعید و دور از ذهن نیست.

به گفته رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، طی نزدیک به هشت ماه ۳۳هزار نفر از شهروندان ایرانی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند در حالی که در جریان جنگ هشت‌ساله با عراق سالانه حدود ۳۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

روز گذشته نیز علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلان‌شهر تهران گفت، شرایط کاملاً متفاوت و سخت‌تری در تهران انتظار است.

هم‌زمان محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس نیز صبح امروز چهارشنبه در توییتر خود خبر داد که آزمایش کرونای او مثبت بوده است.

بر طبق آمار رسمی وزارت بهداشت ایران، جان‌باختگان بیماری کووید-۱۹ در کشور به ۳۳ هزار و ۷۱۴نفر رسیده و بیشتر استان‌های ایران در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

براساس معیارهای قطعی تشخیصی، روزانه شش هزار و ۸۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران شناسایی می‌شوند. مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در کشور نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

بیشتر از