کارلو آکوتیس نوجوان متولد لندن، اولین قدیس هزاره سوم

برای قدیس شدن باید دست‌کم دو معجزه تأیید شده وجود داشته باشد

کلیسا ادعا می‌کند آکوتیس در سال ۲۰۱۳ از آسمان‌ها شفاعت کرد و جان پسربچه برزیلی هفت ساله‌ای را نجات داد- رویترز

پسر ۱۵ ساله متولد لندن یک گام به تبدیل شدن به اولین قدیس این هزاره نزدیک‌تر شد. 

روز شنبه هفته گذشته در مراسمی در کلیسای شهر آسیسی ایتالیا که محل مرگ کارلو آکوتیس است، او را به عنوان جوان‌ترین آمرزیده ابدی در روزگار ما معرفی کردند. آکوتیس در سال ۲۰۰۶ بر اثر سرطان خون درگذشت. 

رسیدن به این مقام در کلیسای کاتولیک به این معنی است که او می‌تواند شفاعت کسانی را بکند که با خواندن نام او دعا می‌کنند. بدین ترتیب او یک گام دیگر به قدیس شدن نزدیک شد.  

آکوتیس را به عنوان «قدیس حامی اینترنت» می‌شناسند، زیرا در کودکی، خودش با کتاب خواندن برنامه‌نویسی را یاد گرفت و تارنماهای نهادهای کاتولیک را مدیریت می‌کرد و فهرستی مجازی از معجزه‌هایی ساخت که تاکنون ثبت شده است. 

اوایل سال جاری پاپ فرانسیس معجزه‌ای به خود آکوتیس نسبت داد که ظاهراً هفت سال پس از مرگش به وقوع پیوسته است. 

این کلیسا ادعا می‌کند آکوتیس در سال ۲۰۱۳ از بهشت شفاعت کرد و جان پسربچه برزیلی هفت ساله‌ای را نجات داد. لوزالمعده این پسربچه مشکل نادری داشت و طبق ادعاها وقتی تکه‌ای از یک پیراهن قدیمی آکوتیس را به بدنش مالیدند حالش کاملاً خوب شده است. 

در مراسم آمرزش ابدی در کلیسای سنت فرانسیس باسیلیکای آسیسی آرام‌آرام از تک‌چهره آکوتیس پرده‌برداری کردند و تصویر نوجوانی خندان با تی‌شرت قرمزرنگی نمایان شد، که هاله‌ای از نور بر موهای تیره فرفری‌اش افتاده بود. 

بدنش را با لباس و کفش ورزشی برای ادای احترام در صومعه‌ای در شهر آسیسی به نمایش گذاشته‌اند و قرار است قلبش را در باسیلیکا به نمایش بگذارند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسقف اعظم آگوستینو والینی پس از قرائت پیام پاپ فرانسیس بر چهره نقاب‌پوش پدر این پسر آندریا آکوتیس و مادرش آنتونا سالزانو بوسه زد. 

اسقف اعظم گفت: «کارلو از اینترنت برای رساندن پیام انجیل به آدم‌های زیادی بهره گرفت.» او افزود این نوجوان فضای مجازی را «وسیله‌ای می‌دانست که باید مسئولانه از آن استفاده کرد، نه آن که برده‌اش شد». 

آکوتیس در سوم ماه مه ۱۹۹۱ دیده به جهان باز کرد و به گفته مادرش در مصاحبه با روزنامه کوریره دلاسرا در سه سالگی به میلان مهاجرت کرد. خیلی زود در کمال تعجب والدین نه چندان دین‌دارش به شدت تمایلات مذهبی از خود نشان داد و از آنان خواست او را به دیدن کلیساهای شهرببرند. 

وقتی به هفت سالگی رسید، خواست تا آئین مقدس پیوستن نمادین به عیسی مسیح از طریق خوردن نان فطیر و شراب (مظهر جسم و خون عیسی) در مورد او اجرا شود و علی‌رغم نداشتن شرایط سنی لازم این خواسته‌اش برآورده شد. 

مادرش برای بهتر پاسخ دادن به سؤال‌های پسر در حوزه دینی مطالعه کرد و بدین ترتیب ایمانش را بازیافت. او گفت: « فطرت او به تقدس تمایل داشت.» خانم آکوتیس گفت: «این راه ادامه دارد. امیدوارم دست‌کم وسیله تطهیر من باشد.» 

با سعادت ابدی آکوتیس، سرنوشت او نیز شبیه دو بچه چوپان پرتغالی می‌شود که اوایل دهه ۱۹۰۰ می‌زیستند و در سال ۲۰۱۷ کلیسای کاتولیک آن دو را قدیس اعلام کرد. 

معمولاً برای قدیس شدن باید دست‌کم دو معجزه تأیید شده وجود داشته باشد، اما به نظر می‌رسد پاپ فرانسیس این شرط را لغو کرده است. 

البته مادر آکوتیس معتقد است او واجد شرایط لازم است. 

خانم آکوتیس به روزنامه کوریره گفت: «همان ‌وقت که زنده بود هم مطمئن بودم قدیس است. او با دعا کردن به درگاه مدونای پومپئی زنی را از سرطان نجات داد.» 

این مادر افزود: «پیش از آن که از پیش ما برود به او گفتم: اگر دوستان چهارپای ما در بهشت بودند، بیلی را بین‌شان پیدا کن. بیلی سگ بچگی من بود که پسرم هرگز او را ندیده بود.»

به گفته خانم آکوتیس، یک روز زنی از اقوام که چیزی از این قول و قرار نمی‌دانست به او تلفن می‌کند و می‌گوید: «دیشب کارلو را در خواب دیدم که بیلی را بغل گرفته بود.» 

گزارش بیشتر از آسوشیتد پرس

© The Independent

بیشتر از جهان