بحران کرونا در لیورپول، ۹۰ درصد بخش‌های مراقبت ویژه تخت خالی ندارند

لیورپول و مناطق اطراف آن در گروه «بسیار خطرناک» قرار گرفته‌اند

آخرین نرخ ابتلای هفتگی به کوید-۱۹ در لیورپول،  ۶۳۴.۷ مورد  در هر ۱۰۰ هزار نفر است که یکی از بالاترین ارقام ابتلا در بریتانیا را نشان می‌دهد- Oli SCARFF / AFP

طبق گفته‌های رئیس بهداشت محلی، همچنان که شهر لیورپول برای مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا آماده می‌شود، بیش از ۹۰ درصد تخت‌های بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های این شهر پر شده است.

پائول برانت، مشاور و عضو هیئت بهداشت و مراقبت اجتماعی بزرگسالان در شورای شهر لیورپول، هشدار داد که خدمات بیمارستانی بار دیگر با فشار مراقبت از بیمارانی که شدیدا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، رو‌به‌رو است.

روز چهارشنبه، او در برنامه رادیو بی بی سی۴ اظهار داشت: «تخت‌های مراقبت‌های ویژه و شدید ما به سرعت در حال پر شدن هستند.»

«جدیدترین آماری که مشاهده کرده‌ام، نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد بیمارستان‌ها پر است و سطح پذیرش بنیادهای درمانی مراقبت حاد (acute hospital trusts) نیز بیش از۲۵۰ بیمار مبتلا به کووید است.»

«با سرعت فعلی افزایش (ابتلا) انتظار داریم لیورپول احتمالا طی هفت الی ۱۰ روز آینده از نقطه اوج موج اول ابتلا عبور کند.»

او با اشاره به وضعیت مراقبت‌های ویژه، گفت: «همه آن‌ها بیماران مبتلا به کووید نیستند، اما باید بگویم این بخش‌ها خیلی سریع در حال پر شدن هستند و با تعداد فزاینده‌ای از افراد مبتلا به کووید روبه‌رو شده‌اند.»

وی در ادامه افزود: «مشخص شده است که شدت تقاضا برای خدمات بیمارستان در لیورپول، غیر از مقابله با بیماری کوید، در همه موارد دیگر نیز زیاد شده است.»

بر اساس یک یادداشت که در نشریه خدمات بهداشت (Health Service Journal) مشاهده شده است، بیمارستان‌های لیورپول قبلا فعالیت‌های انتخابی خود را کاهش داده‌اند و نیروهای غیرمتخصص را برای اعزام به گروه‌های مراقبت ویژه آماده کرده‌اند.

استیو واربرتون، مدیرعامل بنیاد بیمارستان‌های سرویس سلامت همگانی (NHS trust) در دانشگاه لیورپول، اظهار داشت که بیمارستان‌های اصلی مراقبت‌های حاد در این شهر به «نقطه بحرانی» رسیده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی افزود که بنیاد «یک رویکرد مرحله‌ای داشت تا برنامه‌های انتخابی ما را کاهش دهد و در عین حال به بررسی گزینه‌ها با سایر تامین‌کنندگان خدمات بپردازد تا برخی از این خدمات را در مکان‌های دیگر ارائه دهد.»

با توجه به سیستم سطح هشدار سه مرحله‌ای که دولت این هفته  اعلام کرد،‌ لیورپول و مرسی‌ساید در گروه و ردیف «بسیار خطرناک» قرار گرفته‌اند.

این نتیجه بدان معناست که معاشرت ساکنان با سایر خانوارها، چه در داخل خانه‌ها چه در حیاط  و باغچه‌های شخصی ممنوع است. صدها بار و میخانه هم که نمی‌توانند به عنوان رستوران فعالیت خود را ادامه دهند، مجبور به تعطیلی شده‌اند.

طبق گزارش‌های شورای محلی، آخرین نرخ ابتلای هفتگی به کوید-۱۹ در لیورپول،  ۶۳۴.۷ مورد  در هر ۱۰۰ هزار نفر است که یکی از بالاترین ارقام ابتلا در بریتانیا را نشان می‌دهد.

تصاویری که در آن مردم پس ازساعت ۱۰ و بسته شدن میخانه‌ها در میدان شهر پایکوبی می‌کنند (دو ساعت قبل از اعمال محدودیت‌های جدید مرحله ۳) نیز محکوم شده است.

ترز کوفی، دبیر کار و بازنشستگی، گفت که این دورهمی‌ها «غیر مسئولانه» است و«به هیچ وجه به کاهش سرعت شیوع ویروس کمک نمی‌کند.»

یکی از پزشکان مراقبت‌های ویژه به «اسکای نیوز» گفت: «ما ظرفیت محدودی در بخش‌‌های درمان فشرده خود (آی تی یو ITU) در سراسر شبکه داریم، و نگران کننده‌تر این که افراد زیادی هم روی تخت‌های سیار و در راهروها، منتظر تخت‌های خالی هستند.

ما با صد درصد ظرفیت‌مان مشغول کار هستیم. بخش اورژانس ما بیش از حد شلوغ است. حفظ فاصله اجتماعی امکان پذیر نیست. از این می‌ترسم که به سمت فاجعه برویم، بعد شما می‌بینید که مردم چنین رفتاری دارند. من واقعا خسته و منزجر شده‌ام.»

© The Independent

بیشتر از جهان