دونالد ترامپ کمپین انتخاباتی را از سر گرفت

رئیس‌جمهور آمریکا گردهمایی فلوریدا را با رقص به پایان رساند

بایدن و دموکرات‌ها می‌خواهند آمریکا را به «کوبای کمونیست» یا «ونزوئلای سوسیالیست» تبدیل کنند-OE RAEDLE / Getty Images via AFP

دونالد ترامپ، بدون داشتن علائمی از بیماری کرونا که بیش از یک هفته او را به حاشیه رانده بود، دوشنبه شب به رقابت‌های انتخاباتی بازگشت و با «قدرتمند» خواندن خود اعلام کرد، شاید «همه کسانی» که در همایش فلوریدا حاضر شوند را ببوسد.

رئیس جمهور با برگشتن به بازی انتخاباتی خود و در مقابل جمعیت کثیری از هوادارانش به هشدار در مورد گروه تبهکاران ام‌اس‌۱۳ پرداخت و ادعا کرد دموکرات‌ها می‌خواهند یک دولت سوسیالیست روی کار بیاورند. وی باز هم به کم اهمیت جلوه دادن ویروسی پرداخت که باعث شد او را به اکسیژن وصل کنند و داروهایی به او بدهند که برای بیشتر آمریکایی‌ها در دسترس و قابل تهیه نیست. وی از «قانون و نظم» سخن گفت و ۲۲ روز مانده به روز انتخابات، نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها، جو بایدن، را ضد پلیس و آلت دست جناح تحول‌خواه حزبش دانست.

وی بیرون از آشیانه فرودگاه استنفورد گفت: «آنها می‌گویند من سالم هستم. احساس قدرت می‌کنم. من به آنجا قدم خواهم گذاشت و با همه دیده بوسی می‌کنم.»

وی به رغم سابقه اتهامات جنسی خود افزود: «من مردان و زنان زیبا را می‌بوسم. یک بوس بزرگ آب‌دار نثار شما می‌کنم.»

رئیس جمهور پس از مرخص شدن از بیمارستان، که در آنجا هم به دستگاه اکسیژن وصل شد و هم داروهای گران‌قیمتی دریافت کرد که برای بیشتر آمریکایی‌ها قابل تهیه نیست، به رقابت‌های انتخاباتی بازگشته و اولین سفر خارج از واشینگتن خود را انجام می‌دهد.

وی چند سفر دیگر نیز در برنامه این هفته خود دارد و به پنسیلوانیا، آیوا و کارولینا شمالی خواهد رفت. یک مشاور ارشد انتخاباتی روز دوشنبه گفت رئیس جمهور سفرهای بیشتری را از پرسنل خود طلب کرده تا بتواند قبل از انتخابات شاید هر روز به یک سفر برود و در هر سفر چند سخنرانی داشته باشد.

وی پس از چهار روز بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به ویروس کرونای خودش، در حالی که جمعیت فریاد «آمریکا آمریکا» سر می‌دادند، گفت «خیلی خوشحالم که برگشته‌ام» و سپس قول داد «هر آنچه به من داده‌اید» را به شما برمی‌گردانم. 

وی در بیشتر سخنان فی‌البداهه خود حرفی از ویروس نزد و دوباره آن را کم اهمیت جلوه داد.

دوربین‌های شبکه سی-اسپن قسمتی از وی‌آی‌پی را نشان داد که فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا، ران دی سانتیس و نماینده جمهوری‌خواه مجلس، مت گائتز، در آنجا حضور داشتند. هیچ کس در این قسمت ماسک نزده بود.

آقای ترامپ خیلی زود به جنگ موسوم به فرهنگی پرداخت و گفت: بایدن و دموکرات‌ها می‌خواهند آمریکا را به «کوبای کمونیست» یا «ونزوئلای سوسیالیست» تبدیل کنند. وی افزود «ما اول باید از مردم خودمان مراقبت کنیم.»

او درباره دموکرات‌ها گفت: «ما اجازه نمی‌دهیم آنها ما را حذف فرهنگی کنند. ما به کشور خود و میراث خود افتخار می‌کنیم». وی سعی کرد رقیبش را به دیکتاتور سابق کوبا، فیدل کاسترو، پیوند بزند و گفت «بایدن کشته مرده کاسترو بود. خبر دارید که؟»

وی با اشاره به قول بایدن که گفته بود در صورت برنده شدن اگر به قطعیت برسد که بستن و تعطیلی‌ها به جلوگیری از شیوع ویروس کمک می‌کند، دوباره کشور را تعطیل خواهد کرد، گفت: «بایدن اقتصاد فلوریدا را با یک ... تعطیلی زوری نابود می‌کرد.»

رئیس جمهور بدون ماسک

رئیس جمهور در پی دریافت ۲۹ رأی الکترال فلوریدا در استفورد، مرکز این ایالت آفتابگیر، پا روی صحنه گذاشت. وی در سال ۲۰۱۶ از این ایالت رأی گرفت و برای تضمین دوره دوم خود باز هم باید این کار را بکند.

پس از پیشی گرفتن ترامپ، اگرچه با اختلاف اندک، در حوزه انتخاباتی جدید خود برای مدتی طولانی در سال جاری، میانگین چندین نظرسنجی که توسط مؤسسه «ریل‌کلیرپالتیکس» محاسبه شده نشان می‌دهد که بایدن ۳.۷ درصد از او جلو افتاده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس جمهور به رغم دچار شدن به یک بیماری مسری که به اعتقاد کارشناسان هنوز هم ممکن است مسری باشد، پس از حرکت کاروان موتوری به سمت پایگاه اندروز به خاطر بدی هوا، هنگام ورود به ایر فورس وان ماسک نزده بود. وی هنگام رفتن روی صحنه در استنفورد هم ماسک نداشت ولی ظاهرا فاصله دو متری را که کارشناسان می‌گویند برای جلوگیری از سرایت ویروس به دیگران ضروری است رعایت کرده بود.

هنگامی که ترامپ به سمت فرودگاه می‌رفت، دکتر آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد کشور در بیماری‌های عفنونی، به سی‌ان‌ان می‌گفت، چند «مورد شناخته شده» وجود دارد که کسانی که به کووید مبتلا شده‌اند دوباره این بیماری ریوی را گرفته‌اند. با این حال، آقای ترامپ بدون تأییدی از سوی او یا تیم پزشکی‌اش، مدعی است از ویروس «مصونیت» یافته است.

ترامپ در اولین روز از سه روز جلسه رسیدگی به نامزد محافظه‌کار دادگاه عالی خود، قاضی فدرال ایمی کانی بارت، بیشتر روز را به توئیت‌های زنده پرداخت، و نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها، جو بایدن، را مورد عنایت قرار داد.

در یکی از پست‌های این شبکه اجتماعی نوشت «جو بایدن خواب‌آلو امروز حتما روز بدی داشته. اسم میت رامنی را فراموش کرده و دوباره گفته برای رفتن به سنا رقابت می‌کند، و یادش رفته از کدام ایالت نامزد شده. اگر من یکی از این کارها را می‌کردم، محروم می‌شدم ولی او فقط جو خواب‌آلو است.»

دونالد رقصنده

رئیس جمهور ظاهرا مدعی شده رقیبش به کرونا مبتلا شده است.

او نوشت: «حالا بایدن دارد سرفه می‌کند و این در و آن در می‌زند و این طرف و آن طرف با ماسکش ور می‌رود، و فیک نیوز حتی نمی‌خواهد در این مورد حرفی بزند. خبرنگاری به پایین‌ترین سطح خود در طول تاریخ تنزل کرده است. متأسفانه خبرنگارنماها این را می‌دانند ولی توجهی نمی‌کنند.»

از آنجا که توجه دموکرات‌ها به جلسات خانم بارت معطوف بود، رئیس جمهور از زیر انتقادات بیماری‌اش و تعجیلش در برگشتن به عرصه انتخابات در امان ماند. وی با وارد شدن به حالت رقابتی، شعار داده که «بزرگترین اقتصاد در تاریخ را بازسازی خواهد کرد.»

وی چند ساعت پس از هشدار دکتر فاوچی از افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در مناطق «سان‌بلت» (منطقه‌ای در جنوب آمریکا از جنوب شرق تا جنوب غرب)، «راست‌بلت» (منطقه‌ای در شمال و شمال غرب میانه و قطب سابق تولید فولاد) و شمال غرب پاسیفیک، مدعی شده «هیچ کشوری در جهان به شیوه‌ای که ما بهبودی پیدا کرده‌ایم، نتوانسته عمل کند.»

ترامپ چند دقیق بعد، بازگشت به رقابت‌ها را با بالا پایین پریدن تمام کرد: او پس از پایان سخنانش با آهنگ «وی‌ام‌سی‌اس» رقصید و سپس به سمت «ایر‌فورس وان» رفت.

© The Independent