همایون شجریان: مراسم خاکسپاری روز شنبه انجام می‌شود

«این منوط بر این است که تمامی شرایط مطابق تصمیمات گذشته در توس مهیا باشد»

دوستداران استاد شجریان مقابل بیمارستان جم- ایسنا/منا هوبه‌فکر

پیکر محمدرضا شجریان هنرمند پرآوازه موسیقی ایران روز جمعه پس از برگزاری مراسم تشییع و اقامه نماز در گورستان بهشت زهرا در جنوب تهران، برای خاکسپاری در محوطه  آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر نامدار ایرانی در توس، به مشهد منتقل شد.

استاد آواز ایران، پس از یک مبارزه طولانی با سرطان، روز پنجشنبه در ۸۰ سالگی درگذشت. انتشار خبر درگذشت او واکنش‌های اجتماعی گسترده‌ای هم در خیابان و هم در فضای مجازی به دنبال داشت، طوری که فضای کشور حالت عزای عمومی گرفت.

همایون شجریان فرزند او بعد از ظهر جمعه در توئیتی نوشت، «همراهان همدل، در مسیر مشهد هستم. منوط بر این که تمامی شرایط مطابق تصمیمات گذشته در توس مهیا باشد، فردا صبح پیکر پدر را در جوار آرامگاه حضرت فردوسی به خاک خواهیم سپرد.»

مژگان شجریان، دیگر فرزند محمدرضا شجریان نیز همزمان در روز جمعه ویدئویی را از مسیر سفر زمینی خود به مشهد در شبکه اینستاگرام با این عنوان خود منتشر کرد، «در راه سفر به دیار پدر برای سپردن پیکر پاکشان فردا شنبه در کنار فردوسی بزرگ.»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت، در مورد محل دفن استاد شجریان تصمیم‌گیری قطعی صورت گرفته و قرار است پیکر او در محوطه آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و جوار مقبره استاد شعر معاصر مهدی اخوان ثالث به خاک سپرده می‌شود.

هواپیمای حامل پیکر آقای شجریان در حالی ساعت ۱۱ امروز در وارد فرودگاه مشهد شد که ده‌ها نفر از دوستداران آن استاد فقید در محوطه آرامگاه فردوسی جمع شده‌اند و بسیاری در حال حرکت به آن محل هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز گذشته پس از انتشار خبر درگذشت خسرو آواز ایران و تجمع تعداد زیادی از دوست‌داران او در برابر بیمارستان جم تهران، نیروهای امنیتی به جمع حاضر هجوم برده و طبق کزارش‌ها چندین نفر را بازداشت کردند.

حکومت طی ۱۰ سال گذشته مانع از برگزاری کنسرت‌های محمدرضا شجریان و پخش آثار او شده بود. همین موضوع، در کنار موضع‌گیری‌های استاد شجریان علیه استبداد حاکم، باعث شده بود مورد غضب رژیم واقع شود.

با وجود آن که بسیاری از مقام‌های ایران، به رغم بی مهری‌های چند سال گذشته، از درگذشت این هنرمند محبوب ابراز تأسف کرده‌اند، اما علی خامنه‌‌ای رهبر جمهوری اسلامی هنوز واکنشی به آن نشان نداده است.

بیشتر از