انتقال یک «فعال مدنی» به بیمارستان روانی

وکیل پرونده: این پروژه جدید نهادهای امنیتی در ایران است

عکس از بیمارستان روانپزشکی امین آباد- ایسنا

یک «فعال مدنی» در بیمارستان روانی در تهران بستری شد. سعید دهقان، وکیل دادگستری با اعلام این خبر به ایندیپندنت فارسی گفت خانواده وی درخواست کرده‌اند که به هیچ عنوان نام وی برملا نشود. آقای دهقان امروز در حساب توئیتر خود با اعلام خبر انتقال موکلش به بیمارستان روانی این اقدام را «پروژه جدید نهادهای امنیتی» در ایران در قبال زندانیان سیاسی و فعالان مدنی عنوان کرد. آقای دهقان نوشت:« ظاهراً به تیمارستان کشاندنِ زندانیان سیاسی و فعالان مدنی، بعنوان پروژه جدید از سوی نهادهای امنیتی طراحی شده است.» 

انتقال اجباری یک زندانی دیگر به بیمارستان روانی در حالی گزارش می‌شود که دو روز پیش از آن هم خبر انتقال بهنام محجوبی درویش گنابادی در بند، به بیمارستان روانی مطرح شد.

صالحه حسینی، همسر آقای محجوبی زندانی گنابادی نیز در توییتر خود با اعلام این خبر گفته بود که ماموران زندان با قطع داروهای آقای محجوبی که به بیماری اعصاب مبتلا است باعث تشنج و زمین‌خوردگی و در نهایت فلج شدن نیمی از بدن وی شدند و وی را با همین حال به بیمارستان روانپزشکی «امین‌آباد» منتقل کرده‌اند. خانم حسینی نوشته بود که داروهای همسرش را به طور مرتب تهیه کرده و به زندان تحویل می‌داده است در حالی که مسؤولان زندان از دادن داروها به همسرش خودداری کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی سال‌های گذشته همواره نهادهای امنیتی در ایران با انتقال زندانیان سیاسی و عقیدتی و به بیمارستان‌های روانی تلاش در تحت فشار قرار دادن بیشتر زندانیان و خانواده‌های آن‌ها داشته‌اند.

کیانوش سنجری، فعال دانشجویی و روزنامه‌نگاری است که مرداد ماه اعلام کرد که در طول بازداشت خود چندین بار با «ولتاژ برق، شوک‌درمانی و تزریق آمپول» به بیمارستان روانی منتقل شده است.

پیش‌تر زندانیان سیاسی دیگری همچون هنگامه شهیدی، نازنین زاغری، سها مرتضایی، حمید بقایی (مشاور احمدی‌نژاد)، هاشم خواستار، انسیه عبدالحسینی، میثم بهرام‌آبادی، زهرا جباری و امیرمهدی طبسی و محمدعلی باباپور نیز با همین روال به بیمارستان روانی منتقل شده بودند.

بیشتر از