پیام شاهزاده رضا پهلوی به مناسبت سال تحصیلی جدید

«تجربه به ما نشان داده که سلامت فرزندان‌مان برای این رژیم اولویت نیست»

«معلمان در کنار دیگر اجزای کادر آموزشی وظیفه دارند به  فرزندان‌مان عشق به ایران، آزادگی و ایستادگی در برابر جهل و ظلم را آموزش دهند»-EVA HAMBACH / AFP

شاهزاده رضا پهلوی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید پیامی منتشر کرد.

او در این پیام که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، با بیان اینکه قرار است آینده کشور به دست همین دانش‌آموزان ساخته شود، از بی‌توجهی مسئولان جمهوری اسلامی نسبت به سلامت دانش‌آموزان ابراز نگرانی کرد.

ولیعهد پیشین ایران در این زمینه گفت :« ایران فردا به دست شما ساخته خواهد شد و متعلق به شما خواهد بود. در این راه، فراگرفتن علم و دانش و یادگیری فنون و هنرهای مختلف، سلاح شما برای زدودن خرافات و جهل از چهره جامعه است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده رضا پهلوی در بخشی دیگر از پیام خود به شرایط بد کارکنان نظام آموزشی پرداخت و خاطر نشان کرد که معلمان و کارمندان سیستم آموزشی کشور، خودشان قربانی بی‌درایتی مسئولان جمهوری اسلامی هستند. ولیعهد پیشین ایران همچنین با اشاره به مسئولیت پرورش نسل آینده توسط معلمان امروز گفت :«معلمان در کنار دیگر اجزای کادر آموزشی وظیفه دارند به  فرزندان‌مان عشق به ایران، آزادگی و ایستادگی در برابر جهل و ظلم را آموزش دهند و نسل بعدی را برای اداره کشور از همه نظر آماده کنند.»

ولیعهد پیشین ایران در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط بد کرونا در کشور پرداخت. او با اشاره به اینکه سلامت دانش‌آموزان برای حکومت در اولویت نیست، از پدران و مادران خواست تا خودشان مراقبت از فرزندان‌شان را بر عهده بگیرند. شاهزاده رضا پهلوی در ادامه گفت: «وظیفه پدران و مادران است که خود برای فراهم آوردن شرایط تحصیل در فضایی سالم برای فرزندان‌مان چاره‌اندیشی کنند و به حکومتی که با علم و اعداد و آمار مبارزه می‌کند و سلامت جوانان را قربانی مراسم مذهبی می‌سازد اعتماد نکنند.»

شاهزاده رضا پهلوی در انتهای پیام خود با آرزوی پایان این دوران سیاه برای هموطنانش، ابراز امیدواری کرد که در ایران دیگر چنین روزهایی را تجربه کنیم.

بیشتر از